Gå til innhold

Dere som har pusset opp...Har dere erfaring med tapetfjerner? eller har dere noen tips?

Anbefalte innlegg

Driver å puse opp og det er lag på lag med tapet. Prøvde å skrape det bort , det gikk ikke og det sitter fast. Fikk anbefalt tapetfjerner. Har noen av dere brukt tapetfjerner? Eller har dere tips hvordan jeg skal fjerne tapeten? Virker helt umulig å gjøre noe med det. Vi har jobbet en hel helg uten særlig resultat, Det sitter bom fast. GRRRR!!!

Fortsetter under...

Det ble brukt tapetfjerner (eller heter det det? det var i alle fall en slags dampmaskin som man presset mot tapeten for å væte opp og løsne limet og så kunne man dra/skrape av tapeten etterpå) i et hus jeg bodde i for lenge siden, og det var (etter mitt inntrykk) en helsikes jobb (spesielt siden rommet det ble brukt i var stua = husets største rom). Men det er det vel forsåvidt uansett hvilken fremgangsmåte man velger. Noen anbefaler jo feks helsparkling av sånne glassfiber/miljøtapeter som er vriene å fjerne. Selv brukte jeg tapetfornyer (tror jeg det het) som var en glatt, litt tykk tapet jeg limte oppå der jeg hadde fått fjernet det jeg klarte av tapet på egenhånd og deretter sparklet. Hadde veldig ujevnt underlag og må si jeg egntlig er fornøyd med resultatet.

Vi har akkurat begynt på en oppussing nå, og prøvde med tapetfjerner. Holdt på et par timer og fikk fjernet en bitteliten firkant... dagen etterpå dro mannen og kjøpte gipsplater, så nå har vi satt opp det istedet. Har igrunnen ikke særlig god erfaring med tapetfjerner fra tidligere heller, kommer veldig an på hvor godt tapetet sitter fast. Det går kjappere å sette opp gipsplater utenpå og så sparkle over disse - men det blir jo en ekstra utgift såklart...

Tapetfornyer , det skal jeg sjekke :-)! Ja, det er en helsikkes jobb, det er helt sant. Tenkte faktisk at jeg skal legge på sånne gipsplater over tapeten for å dekke alt. Veggen ser ikke ut, fem lag med tapet, noen steder her vi kommet helt til bettong , noen steder ikke. Er så lei hele oppusingen!

hehe, gipsplater er ikke dumt det heller, foruten den ene veggen jeg brukte tapetfornyer på (som var en buet vegg ifbm trapp ergo ikke så bra med gips), så har vi også endt opp med å legge rehabgips på det meste (6mm i stedet for de vanlige på 12-13mm).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...