Gå til innhold

Noen som vet hvor mange kalorier jeg trenger per dag,når jeg er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 22 . Har nå lagt på meg 10 kilo.Syns det er for mye. Har hørt det er vanlig å legge på seg 12 kilo tilsammen ,da har jeg bare 2 kilo igjen. Har veninner som la på seg over 20 kilo. Håper jeg slipper det. Blir så slitsomt å ta av etterpå.

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Spiser regelmessig.Har kuttet ut godterier og is.

Detter spiser jeg hver dag:Frokost. havregrøt ,yoghurt og frukt.te

Lunsj:kyllingsalat,litt grovt brød.

mellomåltid:1 frukt

Middag:spiser ofte fisk,og grønnsaker

kjøtt.pizza på lørdag søndag.

spiser desert av og til. men ikke krem

 

Kvelds:knekkebrød med ost.1 frukt

drikker mye vann hver dag.

Jeg spiser litt kake når jeg er i selskap.Jeg trener 2 gang i uka,men må ta det litt roligere.Har lett for å bli svimmel. Trente hver dag før jeg blei gravid,så det kan jo være det som gjør at jeg nå legger på meg. Liker ikke kroppen min nå. Magen er fin og stor.og det gjør ingen ting. Men at lårene,rumpa og kinnene blir rund ,det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hvor mange kalorier ekstra man trenger sånn i antall, men en brødskive og et glass melk ekstra i forhold til ikke-gravide er det som skal til. Alle legger på seg forskjellig, så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var deg. Du lever jo sunt, så ingen grunn til bekymring. Jeg la også på meg mye i starten, og spiste myye - men nå er det en måned siden fødsel - og jeg er allerede tilbake til "normalen". Jeg trente også mye før graviditeten, men måtte gi meg tidlig pga kynnere. Gå lange turer - det gjorde jeg. Lykke til med resten av graviditeten - det føles så lenge siden jeg gikk gravid, selv om det bare er en måned siden jeg fødte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...