Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Er det vanskelig å få høre hjertelyden når man er overvektig? Håper dere kan hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 jeg er rimelig godt polstret om magen, og har em BMI på 37. og legen fant hjertelyd når jeg var 13+0 Jeg var også litt bekymret for dette, men legen sa til meg at det har mye med dopler apparatet å gjøre, og hvor og hvordan den lille ligger. hun trodde personlig at det ikke hadde noe å si. mange slanke damer som ikke hører hjertelyden før uke 15-16-17. så ikke la jordmor eller lege skylde på overvekten din om de ikke finner hjertelyden- det kan skje hvem som helst. slank eller overvektig...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg var til jordmor i går(23+3), med en BMI på 37. Og jordmor sa det var veldig sjeldent en kunne høre hjertelyden så høyt og tydelig som en gjorde på mini i magen, så tror ikke polstringa har noe å si:)
Pølsa Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har vært gjennom tre svangerskap, har vært overvektig hver gang (med mye polstring på magen), og har aldri hatt problemer med å høre hjertelyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå