Gå til innhold

Gutten min på 19 mnd elsker å soce med vanlig voksenpute på natta, men er det noe galt med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var tidlig ute med å begynne med vanlig pute også, tror han var ca 6-7 mnd (vanskelig å huske :)).

Han kastet opp i senga her en natt og i mangel av en ren barnepute la jeg inn en vanlig pute i senga hans. Og, han sov så godt hele natten og har gjort det hver natt siden. Jeg ser at han ligger mye mer på ryggen og sover også, og det er jo bra.

Men, er det dumt for nakken hans på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor på 16 mnd foretrekker også puta mi istedet for sin egen. Når hun skal flytte over på rommet sitt kommer jeg til å kjøpe en myk og god voksenpute til henne.

Lurer også litt på dette med nakken/ryggen...?

:)

Skrevet

Noen andre som vet?

Skrevet

Jeg har hørt (og dette gjør vi også med lillegutt, selv om han fortsatt bare har sånn nesten flat baby-pute) at man skal passe på at ikke bare hodet til babyen som ligger på puta, men at skuldrene til babyen også skal ha støtte av puta... hvis du skjønner.. poenget er at nakken ikke skal være bøyd eller i "knekk"

Skrevet

Hun sover gjerne oppå puta, så den knekken trenger ikke jeg å bekymre meg for iallefall ;) Greit at puta er såpass myk også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...