Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Mannen min og jeg har sex flere ganger i uka, men hver gang håper jeg han er ute etter en kjappis på 5 min, ikke noe mer. Jeg gjør så godt jeg kan, men jeg blir bare liggende og late som om jeg liker det og tenker på hva jeg skal handle på butikken i morgen, osv. Jeg synes det er helt forferdelig, for jeg får så dårlig samvittighet for min snille mann. Han tror jo at jeg liker det, men det er bare en stor løgn og nå har det gått så langt at jeg føler jeg ikke kan si noe om det heller. Hvordan skal han kunne stole på meg da? Problemet er ikke hans ferdigheter i senga, men det at jeg aldri blir kåt. Det er ikke noe som har skjedd etter at vi fikk barn, men bare sånn jeg har vært bestandig. Jeg synes rett og slett ikke sex kjennes godt og hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg heller ligget i armkroken. Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få lyst og hvordan skal jeg gå fram for å lære meg å nyte det å ha sex, ikke bare se på det som en ekteskapsplikt?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Det lurer faktisk jeg på også. All "lidenskap" i forhold til sex er borte for min del, men jeg vil jo ikke bytte ut mannen min! Han er jo den beste, og det er heller ingen dårlige ferdigheter i senga. Jeg tror det for min del kommer av at jeg er sliten, har mye å tenke på, mye å gjøre, og at jeg er så sabla trøtt på kveldene... Håper du får noen gode svar, så kan jeg snike til meg litt tips!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er ingen ekspert på hvordan man skal piffe opp sexlivet, men siden du skriver at du har aldri har blitt kåt eller likt sex, så svarer jeg allikevel. Det finnes mennesker som ikke er interessert i sex. Punktum. Jeg leste en artikkel om et engelsk par som var slik. De har hatt sex kun 1 gang, og fant ut at det ikke var noe for dem. Vet ikke hva det heter, men det går faktisk an.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hvis du aldri har følt på seksuell lyst og behov så kan det hende du er det de kaller "aseksuell" rett og slett. Om det kan behandles aner jeg ikke, men noen mennesker er bare slik. Blir litt dumt å fortelle partneren også dette der kan jeg forstå, men det er trolig forklaringen du leter etter. Det er mer normalt enn mange tror, men lite snakket om og nesten tabu siden alle "skal" like sex. Legger ved et par linker: http://no.wikipedia.org/wiki/Aseksualitet http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/06/416368.html googler du aseksuell så dukker det opp mye...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jo, jeg har følt lyst til bøtter og spann helt i begynnelsen av forhold, når det er nytt og spennende, men jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke har følt lyst overfor mannen min i 3 av de 4 årene vi har vært sammen og det er vondt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Men selv når jeg har hatt lyst synes jeg fortsatt ikke at det kjennes deilig når vi holder på. Sikkert derfor det dabber av til ingenting etterhvert.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Da er du ikke aseksuell i hvertfall. Kan være hormonelt...snakk med legen, kansje er det hjelp å få.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Glemte å spørre om du går på p-piller, hormonspiral eller annet med hormoner? Sånt kan virke inn, jeg mista all lyst da jeg gikk på p-piller...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Nei, akkurat nå er jeg gravid, så det er jo ekstra labert nå, men har brukt kobberspiral før det og det skal jo ikke gi noen innvirkning. Synes det er så flaut å skulle ta opp dette med legen også. Vet ikke hvor ellers jeg skulle henvendt meg? Psykolog? Sexolog? Og skal jeg bruke ett av de to sistnevnte alternativene, så koster det en del penger og da må jeg jo si det til mannen min. Hvorfor kan jeg ikke bare være normal???
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 uff... jeg fikk dette problemet etter jeg fikk mitt første barn... og gikk sånn i 11 år... for min del var det nok forårsaket av en kombinasjon av stoffskiftesykdom og hormonbasert prevensjon... men etter å ha fjernet alle disse kunstige hormonene fannt jeg ut eter noen år at jeg ikke tennte på mannen min heller... uansett hva jeg gjorde. og for min del gikk det så langt at jeg følte meg fysisk syk, ble kvalm hver gang vi hadde sex... sier seg selv at det ble veldig sjelden når jeg måtte ta meg sammen noe helt forferdelig hver gang for å holde ut... ikke fordi det var vondt, men fordi jeg syntes det var helt jævlig emosjonellt... føltes som et slags frivillig overgrep hver gansg, selv om han aldri gjorde noe uten at jeg to initiativet siden han som oftest ble avvist om han prøvde seg. jeg kom meg til slutt ut av forholdet og har funnet meg en annen som tenner meg bare ved å se på meg.... og dette er ei dame som trudde hun hadde mistet evnen til å føle lyst... jeg kan ikke få nok av min nye mann...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Du skal masjere ned på kondomeriet å kjøpe deg vibrator. Gå hjem og kos med deg selv. Fantaser og lær din egen kropp å kjenne. Det går an å vekke en sovende sexlyst! Du må nok bare bli litt aktiv selv. Jeg har tro på at hvis du leker og koser med deg selv kan du skape lyst. Kanskje kjøpe noen erotiske blader, kjenne litt på lysten. Så kan du etter hvert jobbe med og overføre den til sex med din mann... Du må bare finne ut hva som tenner deg... Hva med en sexterapaut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå