Gå til innhold

Mme - mammaer. Kan dere gi meg noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere skal ut? Har dere med varmt og kaldt vann + pulver eller har dere med ferdig nan og satser på å få varmet det opp noe sted?

Kan dere gi meg noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har med kaldt vann på flasker og pulver - satser da på å varme dt opp noen plass.. går jo når man skal på senter el til byen..

skogstur der man ikke har muligheten kan du ta me varmt vann på termos.. men du trenger vel en stelleplass etter måltidet så jg tipper at du ikke drar på skogstur;) hehe

Skrevet

Masse tråder om dette på flaskemelk forumet på din venstre side=)

De fleste har med termos ja. Eller ferdig NAN/Småfolk som de varmer i vannbad ell mikro.

Skrevet

Bruker kaldt vann på flaske + varmt vann på termos hele døgnet vi. Altså både hjemme, borte og ute.... Også har vi slike ferige oppmålte mme pulver beger.

Liker ikke varme i micro. Er litt mer stress å finne et sted med micro, vente på tur slik at de får varmet, og det kan jo også bli ulik temperatur på melken... med tarmos og ferdig målt opp kaldt vann i flasken har du mat på 2 sek!!!

Skrevet

Kun termos her også. Alltid med (eller hadde) termos med varmt vann, flaske med kaldt vann, pulver dispenser m/3 rom med ferdig oppmålt pulver + tåteflasker sef. Kunne da være borte så lenge som 3 måltider (sjelden da), men tar ca 30 sekunder å blande ferdig flaske, og trenger aldri være avhengig av andre (micro, vannbad, vannkoker etc).

Skulle hjem fra Oslo for noen måneder siden, lillegutt ble seriøst sulten midt på e-18, måtte stoppe i veikanten av motorveien å lage flaske. Da var det greit å ikke være avhengig av micro eller noe annet.

Skrevet

Måler opp 2/3 av vannet kaldt i flaskene og har varmt vann på termos,da blir det passelig varmt når jeg skal ha oppi pulveret som jeg har i sånn melkepulverdispenser fra Avent.

Den får du gratis hvis du bestiller 0-6mnd babypakke fra Rimi... ;)

Hadde kjøpt en fra før av jeg da,så vi kan være borte 6 måltider...Også greit å ha ferdig oppmålt hjemme...

Til grøtpulveret har jeg et par små plastbegre fra Ikea også har jeg vannet på den ene av flaskene...

Skrevet

Drar ikke på skogstur fordi man trenger stelleplass? Det syns jeg var litt tullete å si.... Fordi ungen kan bæsje på seg mener du? Mange babyer bæsjer gjerne på samme tid hver dag, slik som min. Lillemann bæsjer gjerne i 10-11 tida. Så da går det fint med skogstur etter det!

Skrevet

jeg har en sånn flaskevarmer eller hva jeg skal kalle det, ser ut som en liten veske, er fra avent (kjøpt på babyshopen til 249,-). koker opp vannet rett før jeg drar og da holder det på varmen i 4 timer, heller så oppi pulveret som jeg har på sånne dispensere. ellers så har jeg kaldt vann og satser på at jeg får varmet det opp et sted:)nå er jeg heldig så veit når snuppa skal ha mat, hver 3.time og da pleier jeg å gå turer eller på senteret.

Skrevet

Jeg har alltid termos med varmt vann med og den avent boksen med 3 rom i til pulver. Dette har gjort at jeg kan slappe av med tanke på mating når vi er uttpå.

Ikke trenger jeg stellrom for å bytte bleie heller. Synes det er tragisk hvis noen ikke drar på tur med babyen fordi det ikke er stellrom tillgjengelig. Kan aldri tenke meg at noen tenker sånn eller... Jeg har vært ute å gått tur hvor babyen har bæsja og da bytter man bare i vogna!! Null problem. Jeg har ikke en sånn baby som bæsjer og spiser og til faste tider hver dag. Men det hindrer meg ikke i å komme meg ut på tur uansett om det er i skogen eller på kjøpesenter.

Skrevet

Bruker kun ferdigblandet NAN. Har da med termos med varmt vann i på tur sånn at jeg bare kan sette flasken i vannbad i termoskoppen. Hadde ikke orket og dille med pulver og rett temperet vann. Jeg bruker ferdigblandet her hjemme også, men du kan jo feks. ha pulver hjemme også kjøpe ferdigblandt til tur.

Skrevet

Til mamman til julie og andre som gir mat hver 3 time:

Hvor mye mme spiser de til måltidene da?

Min er 3 mnd, og akkurat fått høre at han går så mye opp i vekt. Han får 160 til hvert måltid og spiser hver 3.time. (noen ganger er han sulten igjen etter 2,5 time). men han har stort sett 6 måltider i løpet av dagen...

Hva med deres mme barn????

Skrevet

krisrot: skifter du bleie på babyen i vogna i skogen ved feks -5grader???har gjort det selv i sommer og innendørs,men ville ikke gjort det når det er så kaldt ute som det begynner å bli nå...hvis han har bare tisset kan jeg forresten skifte på han på fanget også jeg,så er ikke så nøye på akkurat det...

Skrevet

Zikosu og William: Poenget mitt var at jeg synes ikke folk skal la være å gå på tur fordi det ikke er noe stellerom i nærheten det synes jeg blir for dumt!! Nå så er det ikke -5 grader på dagtid her enda så hva jeg gjør i en sånn situasjon vet jeg ikke enda. Mulig vi venter til vi kommer hjem da.

Skrevet

Kommer litt ann på hva og hvor jeg skal. Noen ganger ferdig mme på kartong som jeg får varmet et sted, eller så har jeg kokende vann på flaske rett før jeg dra og den er gjerne da passe temperert når ho skal ha mat. Har da med pulver i en liten boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...