Gå til innhold

Fram med voksiposen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var det jo minusgrader her...08.00...men blir vel et par grader utpå dagen tenker jeg....skal jeg ta fram voksiposen eller ?..og hva skal jeg ha på lillegutt da ? Holder vel med strømpebukse men på overkroppen da ? han ligge jo med armene på utsiden...og siden det ikke er mange kuldegrader ute pakker jeg han jo ikke heeelt inn...

Skrevet

tar ikke frem den enda, for da må jeg jo også skifte til sportsvogn... (er ikke plass i bagen til både baby og den lengre)

bruker ullklær og ullpledd+ "trekket" på bagen og det holder hun seg god og varm med.

Skrevet

Jeg har ikke tatt den fram enda. Nå har babyen min på seg bobledress når han ligger i vogna, med teppe, dyne og det trekket over. Her er det vel sånn mellom 5-10 grader når det er sol på dagen, men minusgrader om morgenen.

Skrevet

Jeg har tatt frem voksiposen nå. Snuppa sover ute om morgenen i 9 tiden. Da har det ligget på 0 grader her. Har brukt voksiposen da. Men jeg bruker kun det ene "laget" om du skjønner. Jeg bruker ikke de to brettene enda nei, det bli for varmt.

Snuppa har på seg strømpebukse eller ullstilongs. Og sokker. Ull eller bomullsbody og en hjemme strikket ulljakke. Den er ikke så veldig tykk, er strikket med tynt garn. Så har hun votter. Hun må ha det, hun ligger med henda over ansiktet å koser med vottene. Og tynn bomulls lue eller tynn ulllue. Så bruker jeg som sagt bare den ene bretten på voksiposen. Hun er kald å god på kjekene når jeg tar henne opp da å passe i kroppen. Akkurat slik det skal være! Dette passer henne å det er dette jeg ville ha hatt på selv om jeg skulle ligget ute.

Snuppa elsker voksiposen sin.

Skrevet

Hvordan bruker man kun det ene laget? Jeg tror jeg er temmelig dum når det kommer til voksi..Måtte finne fram brukanvisning på nett for å kunne knytte den tilogmed..,men hvordan får jeg dyna over henne tynnere? Hvordan skal den brettes da?,.. "forvirra".. Jeg ønsker å bruke voksiposen nå som det bekker under 5 grader men jeg syns det blir for tungt og varmt med den ulldyna i flere lag over...

Skrevet

Ja, med alle lagene blir det for varmt nå. Poenget med voksi er jo, ja først å fremst at de kan vokse i den å ha den lenge men også at man kan regulere lagene. Er ikke så vanskelig å bruke kun den ene dyna da.. hehe..

Du legger ongen oppi og bretter enden på voksien over ongen. Jeg pleier å å brette den litt under henne. Så tar jeg å bretter inn "vingene" eller bare lar de henge utenom vogna. Sånn, da er du ferdig. å når det blir noen minusgrader tar du å knytter vingene rundt å. Da blir det to lag med dyne. Nå bruker jeg bare den ene dyna!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...