Gå til innhold

Kjenne livmoren fra utsiden?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

var nettop på jordmor, og hun kjente først etter skambeinet.. (det trekanta beinet helt nede i skrittet) så kjente hun oppover skambeinet til hun kom til kanten liksom.. så kjente hun at d var hardt ovenfor skambeinet.. det er livmora... skjønte du? hehe.. var visst ikke så od til å forklare.. man kan kjenne livmora rundt 8-10 uker sa hun....

Dette synes jeg er vanskelig å vite også - til tross for at jeg har begynt å få tydelig mage.

Jeg er bare 13+1 og det er min første, men på UL forrige skvatt legen nesten opp og sa at dette kom til å bli en stoor baby. Har ikke gått særlig opp i vekt, så jeg får tro det er livmora som tar stor plass. (Den var 10 cm x 7 cm forrige uke.)

Men kjenner jeg er så hard i hele magen når jeg tar på den, det er vel livmora det kanskje?

Når livmora vokser ut av bekkenet, kan man kjenne at magen blir hard og så står den ut selv om du ligger på ryggen. I forrige svangerskap poppet magen fram i uke 14, det gjorde den også med nr. 2 mens med nr. 1 kjente jeg egentlig ikke livmora før i uke 16-17.

Hvis du legger deg på hardt underlag, på gulvet f.eks, ikke i senga, så kan du kanskje kjenne en kul nederst i magen snart! mellom navlen om skambeinet

slapp av, pust ut og trykk litt forsiktig fra navlen og nedover

jeg er snart 14 uker, og kjenner livmoren såvidt

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...