Gå til innhold

Jeg jobber 70 % i 4 måneder. Ringte NAV for å spørre om mine muligheter for opptjening til permisjon...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...og de sa at jeg enten må finne meg en jobb i 2 måneder til, (minst 50 % om far skal ha rett på permisjon med lønn.)

eller: Sykemeld deg (Faktisk!!)

 

Jeg er nyutdannet, i min første jobb, og jeg faller mellom arbeidslivsordningene og studentordningene.

 

Jeg har 2 spørsmål om hva som skjer hvis jeg må sykemelde meg:

 

Jeg vil i såfall få "lønn" fra NAV og ikke fra min arbeidsgiver. Hvor mye penger er det snakk om? Det samme som jeg har fått i jobben?

 

Hvordan regnes beløpet jeg får i svangerskapspermisjon ut?

 

Håper virkelig noen vet noe om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan svare på begge spørsmålene dine, men i min forrige permisjon fikk jeg utbetalt foreldrepenger fra NAV. Hadde før permisjonen jobbet 1år 100%, men i et vikariat som gikk ut akkurat da permisjonen begynte - og dermed var det NAV som betalte foreldrepenger. Fikk samme månedslønn (Hadde 10 mnd. perm. med 100% lønn), MEN man tjener ikke opp like mye feriepenger når det er NAV som betaler. Mener man bare tjener opp feriepenger i tre mnd. (Litt usikker her, men det er i alle fall forskjell - hvis du får foreldrepenger fra arbeidsgiver, tjener du opp feriepenger av foreldrepengene hele permisjonstiden)

 

Synes selv det er vanskelig å få skikkelige svar fra NAV, men det står en del informasjon på nettsiden deres - hvis ikke må du bare fortsette å mase på dem...

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i en litt rar situasjon for pga av nedskjæring i bedriften, blir stillingen min borte 2.5 måneder tidligere enn beregnet, samt at jeg går ned fra 100% til 50% i nov og des..