Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Har noen prøvd akupunktur for å stimulere eggstokk til å produsere egg? Jeg hadde en exu i april og opererte vekk høyre eggleder. Etter operasjonen har jeg bare hatt eggløsning fra høyre eggleder. Gynekolog mener at kroppen min er i ubalanse etter operasjonen. Noen med erfaringer med akupunktur?
Eira2010 Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har ikke erfaring med akupunktur for å stimulere eggstokk til å produsere flere egg (akkurat det fikk jeg hjelp til av pergotime), men har hatt akupunktur i tilknytning til mine siste to forsøk og har stor tro på at det kan ha noe for seg. Det er faktisk flere undersøkelser som viser en økning i graviditet blant kvinner som får akupunktur sammenlignet med kontrollgruppe uten. Hvis jeg ikke ble gravid denne gangen, ble jeg anbefalt å ta noen timer foran neste forsøk, blant annet for å få kroppen i balanse og få fart på blodgjennomstrømningen i livmoren. Nå ser det ut som jeg ikke trenger det Kanskje var det akupunkturen som gjorde susen (skal blant annet gjøre livmoren klar slik at egget lettere fester seg). Vil iallefall si at det er verdt et forsøk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Selv fikk jeg akupunktur én gang pr uke i ca 2,5 mnd før ivf-forsøk + like etterpå -Nettopp for å ha størst mulig sjanse for kun å måtte reise til København én gang. Hva som var avgjørende for at jeg lykktes, vil jeg aldri få vite sikkert. Hvis alt går slk det ser ut til å gjøre nå, blir jeg mor til våren. Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå