Gjest Snart? Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Er ikke gravid enda, men må bare spørre! Jeg synes Cornelius er et kjempeflott navn, og det minner meg så om en gutt jeg passet tidligere, han var helt nydelig og skjønn, og hver gang jeg tenker på det navnet eller hører det forbinder jeg det med han og koselige ting. Når jeg får barn selv,(og hvis det blir gutt(= ) kunne jeg veldig gjerne tenke meg å gi barnet mitt dette navnet. Er det teit å gi barna sine navn etter bekjente osv? En ting er etter oldeforeldre, besteforeldre osv, men bekjente blir det annerledes? Også ville jeg gjerne ha et navn foran Cornelius, som ikke er oppkalt etter noen andre. Men kan ikke finne noe som blir fint sammen med Cornelius. Noen forslag?
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 For all del; la Cornelius stå alene, ellers blir dette flotte, stødige og "mektige" navnet bare ødelagt. Nok navn i seg selv. Tja, såfremt du ikke har kontakt med denne gutten i dag, ville jeg ikke tenkt på det. Men hadde lurt litt om min datters tidligere barnevakt hadde "kalt opp" sin datter etter min..
Gjest Snart? Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hehe, ja skjønner du hadde lurt litt da, men er vel heller sånn at jeg aldri hadde hørt navnet før jeg passen han gutten, og synes det er et så utrolig nydelig navn. Så hovedsaken er at jeg vil ha det pga at det er fint:)
Baby<3 Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Cornelius er kjempe fint, finest alene... det begynner jo å bli ett vanlig navn nå, så du trenger jo ikke nødvendigvis å ha oppkallt han etter han, (hvis du ikke ville gi utrykk for det da) jeg syns ikke det gjør noe.. kusinen min har tenkt å oppkalle sin datter etter ei nydelig jente hun var dagmamma for som har ett veldig spesielt navn. som sagt syns jeg Cornelius er finest alene, men hvis du skal ha to navn, funker jo Noah Cornelius =)
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Johann Kornelius kjenner jeg en som heter. Synes ikke det er teit å kalle et barn opp etter bekjente.
Vannmann35 Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Synes ikke det er et problem å velge navn slik. Man liker jo ofte navn fordi man forbinder det med noe positivt, og motsatt... Skal vel godt gjøres å finne et navn man aldri har møtt noen som heter...
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes det må være helt uproblematisk for deg å velge det navnet. Selvsagt inspireres vi av mennesker rundt oss, og det må være en kompliment for henne du passet gutten til, jeg hadde ihvertfall tenkt slik. Det er vel ikke noen du har veldig mye kontakt med, så kjør på og velg drømmenavnet.
Gjest Snart? Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Noah Cornelius var veldig fint, trenger nok litt tid til å venne meg til det, for var litt tungvint å si, men veldig fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå