Gå til innhold

Når begynnte deres små å få fast rutine på spisingen (dere som ammer)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenat mi er 8uker. Og hun spiser ganske ofte..noen ganger går det bare en time mellom hvert måltid, andre ganger 2timer..men sjelden mer enn det. På natten er hun grei og spiser bare en gang rundt klokken 4..:)

Hvordan er det med dere andre? Ammer dere ofte?.. Når kan man regne med at de spiser til faste tider? Sånn 3timer mellom hvert måltid?..

Skrevet

Hei : ) Gutten min er nå 3 måneder, og vi har ganske gode rutiner på mating. Han har alltid vært glad i å spise og legger godt på seg, så jeg begynte tidlig og dra ut tiden mellom vertmåltid. Det er bedrefor oss beggeat han ikke spiser for ofte. Da spiser han mer hver gang og får dermed mer av den kjukke melka. Så svaret mitt er, fra han var ca 2 uker gammel begynte jeg å dra ut tiden, fra ca 5 uker gikk det minst 3 timer mellom hvert måltid.

Tips til hvordan du kan dra ut tiden : ) Gutten min elsker å være naken, så når jeg merket at han begynte bli sulte kledde jeg av han og lot ligge på stellebordet eller gulvet og kose seg, slik lå han helt til han ville ha mat.

lykke til : )

Skrevet

Maja er 2mnd og akkurat slik som din baby, ingen rutiner her enda!

Håper hun blir litt mer forutsigbar etetr hvert, sånn at det blir lettere å planlegge ting.

Skrevet

Min er seks uker og får mat ca hver 3. time på dagtid. Jeg vekker han ikke hvis han sover og venter ikke hvis han våkner tidligere. Siste måltid er pt kl 22.30 og så sover han til ca 07.

Han virker fornøyd selv om han veier noen hundre gram for lite. Hvis trenden fortsetter ved neste kontroll, må vi trappe opp ammingen.

Sånn har det vært 2-3 uker.

Skrevet

Vi begynte med faste rutiner med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Med faste rutiner mener jeg mat hver tredje time. Det var ikke lett i begynnelsen for de sover jo hele tiden, men vi vekket han ( ja, jeg vet at mange mener man ikke burde gjøre det) og sørget for at han spiste godt. jeg tror det er nemlig veldig viktig. Blir det bare småspising så blir de jo fort sultne igjen. Vi hadde en våt klut som vi brukte dersom han sovnet med en gang. Våknet fort opp igjen og spiste som en gal. Med andre ord, han var tydeligvis mer sulten.

I dag er han 11 uker og ting går helt av seg selv:)

Skrevet

Siden hun sover så mye om natten synes jeg ikke hver annen time høres så ofte ut, hun skal jo få i seg like mye som de som spiser "hele" natten. Mange er sikkert fornøyd med å innføre rutiner, men det anbefales å amme når babyen er sulten, og det er jo ofte hver annen time. Jeg har aldri hatt faste ammetider, men etterhvert spiser de jo veldig fort så synes ikke det er noe problem. Babyer forandrer seg jo hele tiden uansett.

Skrevet

Vi hadde rutiner helt fra starten egentlig med mat hver 3 time, jeg vekket han om han sov for lenge i starten. Resultaten er en supertrygg unge som sov natta igjennom da han var syv uker. Jeg har kjempetro på bra rutiner! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...