Gå til innhold

hvordan bli kvitt denne forkjølelsen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes han stadig er forkjølet, 3 gang på ca 5 uker men vært hos legen og er jo ikke noe spesielt... hva kan en gjøre for å unngå dette? tips?

Skrevet

dytter denne opp litt jeg..

har samme problemet med snuppa her også...

Skrevet

Jeg har og samme problemet. Min er 8 1/2 mnd, og har allerede vært forkjølet tre ganger i sitt korte liv. Nå har han holdt på i over en måned. Uff, syns det er så vondt å høre hosten hans når han ligger i sengen og egentlig vil sove.

Skrevet

Jeg har samme problemet men jeg har leset at der er helt normalt i første leveåret og at foreldre kan gjøre ingenting spesiellt.

Babyer får etter kanskje 6Månader, egen Forsvarstoffer i kroppen og derfor er de mye forkjølet. Det er en naturlig prosess, men jeg vet at det høres veldig trist ut når han hoster eller har problemer a puste :-/ Gutten vår fikk av og til natriumchlorid i nesen hans at han kan puste bedre, det hjelper veldig godt og han blir vant til det etter en stund. (unnskyld igjen for feil settninger, men jeg er tysk og lærer norsk uten kurs fordi mannen min er norsk :-))

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre for å unngå det, men det er flere ting du kan gjøre for at det skal gå over:) Gutten vår ble forkjølet etter bare to uker og den var så kraftig at vi måtte ta han med til kiropraktor. Han hadde nemlig fått låsinger i rggen etter han spente seg så me. Vi merket det var noe galt siden han gråt så mye stakkar. Men etter to behandlinger var han bra.

Men dette har vel egentlig ikke noe med din baby å gjøre. Over til mine tips:) Du burde vippe segner etc slik at snørret renner ned i halsen og ikke blir liggende i halsen. I tillegg burde du prøve å dryppe nesedråper eller morsmelk i nesa deres.

Skrevet

jep, morsmelk i nesa eller natriumchlorid med en sprøyte, det virker veldig fort og alt renner ut fra nesa, så at barnet ditt kan puster igjen. (legen fortalte oss om >Natriumchlorid og han sa at det er bedre enn nesedråper, det er ikke så god for babyer pga innholdstoffer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...