Vitamin Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Dere som erfaring om dette, kan se her: Hva skjer når man føder før UL-termin? Vil det si at den dato man føder regner som termin og trekker 3 uker før terminen? Det vil si hvis man føder 1 uke før ultralyd termin, så miste man 4 uker?
Labambie Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg fødte 3 uker før termin. Jeg ble trukket både i penger og i permisjonstid, men nøyaktig hvor mye og hvor lenge er jeg usikker på... Men ja, man blir trukket.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 De fleste går ut i permisjon tre uker før ul termin. Hvis du da føder en uke før ul termin, mister du en uke av resten av permisjonen din. Skjønte du?
PyttPytt Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg fødte 2 uker før termin, og får 2 uker kortere permisjon. Du mister altså permisjon tilsvarende hvor lenge du får før termin, for de 3 ukene før termin er "uten baby permisjon" som dama på nav så fint sa det..
lille sprelle Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 ehhh - jeg fødte 5 uker før termin, men får likevel permisjon for en uke mer enn jeg skulle hatt om jeg fødte på termin pga lang sykehusinnleggelse.....
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 For vanlig permisjon er reglene slik at tre uker av permisjonen må tas ut før fødsel. De fleste tar ut permisjonen tre uker før termin. Hvis du da føder tre uker før termin (som jeg gjorde), mister du de tre ukene. Hvis barnet kommer på sykehus etter fødselen får du noe som heter pleiepenger frem til barnet skrives ut (det er som en sykemelding) og permisjonen din starter ikke før barnet skrives ut fra sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå