Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men vil høre litt med dere andre mammar... ;)

Jeg har en liten gutt på 15 uker, men egentlig er han bare 10 uker. Det jeg lurer litt på, er at han sover veldig godt om natta hvis han får siste måltid mellom 23.30 og 01. Da sover han til 07-08. Dette er da veldig fint for meg og jeg syntes det er helt greit....

Men jeg hører så mange som sier at bebisen sover etter mat kl 19-20 og sover til 06 osv.. Det er jo helt utrolig... Hvis jeg lar min gutt sove over, våkner han kl 02 ca for å få mat på natta... Jeg vil jo gjerne at han skal sove over natta, så hvor streng skal man være for at det skal skje? Kanskje feil ord å bruke, men er det dumt å være så hard nå, eller bare la være og gjøre som jeg alltid har gjort en stund til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til de er 6 mndr er det vel anbefalt la dem spise om natta hvis de vil;-) Stol på deg selv du.. Husk at det er bra for melkeproduksjonen m nattamming;-)

Skrevet

Du skal ikke være streng i det hele tatt. Når han er så liten så må han få tilgang til maten når han vil, å forvente at han skal sove noe mer om natta enn han gjør er litt vel optimistisk :) Syns han sover utrolig lenge om natta til å være så liten jeg.

Her er lillegull 5,5 mnd, og får fortsatt mat ca kl 02 og 05. Så lenge han gir uttrykk for å trenge det skal han få det.

Ofte vil de trenge mindre og mindre mat på natta av seg selv, og nattavvenning skal man uansett ikke begynne med før de er 6 mnd.

Skrevet

3 har blitt 4 :

Glemte å si at jeg gir flaske;) Er det noe annerledes svar fra deg da? ;) Takk for det svaret du ga asså.. ;)

du og jeg og vi tre:

Ja det med nattavvenning har jeg lest noe om, men har liksom ikke satt meg inn i det... ;)

Og ja han er jo så liten, selv om han er straks 4 mnd, så er han jo bare 3 egentlig, og det sa legen på sykehuset til meg at jeg ikke måtte glemme... ;) vi var jo der i 3 uker....

Men åssen gir du mat til lilegullet ditt utover dagen da, når han spiser siste gang kl 05?

Ja jeg merket det i natt at han var litt rar i hele dag etter igår... Det jeg mener med det, er at jeg ga han mat siste gang kl 20, og la han i senga kl 2030 igår. Og han lå i senga, gråt ikke, men pludra bare.. Jeg lot han bare ligge og han sovnet kanskje 22-22.15. ;) Våknet litt rundt kl 00, men sovnet igjen. våknet 0130 igjen og ville ha mat... Dette er jo helt greit, men var tydelig en halv time, time lenger for han, for sovnet igjen kl 03 kanskje og sov til 0830, og ville ikke ha mat føre 0915. Men han ble så rar utover dagen da, ville ha litt mat igjen kl 11.30, spiste og gulpet masse, og var urolig... Så jeg tenker at kanskje jeg gjør ting for tidlig med han?

Til igår da, så var vanene våres at han var hos meg i stua, og der sovnet han, og koste seg masse, også etter mat kl 23.30-01 ca, så sovnet han i senga og sov til 07-08.

Skrevet

Har ikke noe godt svar jeg, før sov min ( er 3 måneder ) fra ca 21-22 til 05-07 tiafor så å spise og sove i 2 timer til. Så jeg hadde det flott : ) Så ble han syk stakkars... en vanlig forkølelse, etter det vil han leggeseg i 8 tia, for så å spise igjen kl 2 og kl 5! Men, det er deilig og ha kvelden fri også... Såmitt råd er vel igrunnen, om du koser deg og babyen koser seg hvorfor forandre på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...