Gå til innhold

Vondt et eller annet sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan kan man finne ut om en 3mnd gammel gutt har øreverk? Han har vært litt syk de siste to ukene, hosting og snue, men det har gått nesten helt over og han var kommet tilbake til sitt blide jeg. Men i går gråt han så intenst og desperat i mange timer av og på (mest på:)), og i dag så jeg at det ser ut som det er kommet væske ut av det ene øret.

Han er mye bedre i dag, men fortsatt sutrete og klarer ikke sove, og da blir han selvsagt ikke mindre sutrete etterhvert:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstera mi har et øre-barn. Hun sa at hun sjekket han ved å trykke på den tappen som er foran øreinngangen (skikkelig bra forklart ha ha). Hvis han ga utrykk for å få vondt da gikk de til legen.

Skrevet

Min gutt (10 mnd) hadde nettopp ørebetennelse, eneste måten jeg fant ut det på var og gå til legen. Hadden en liten følelse på at det var ørebetennelse. Det begynte med rennende nese, hoste og til slutt feber. Er ikke sikker på om det alltid er feber, men som regel med betennelser (noen som helst plass) følger feber. Jeg gnikket ham også på ørenr for å se om han reagerte og det likte han lite.. ble ganske så sur.Det koster jo ingen ting og ta ham med til legen, og det med guffe ut av øret, høres litt betennelse ut...

Håper det hjalp litt!!

Skrevet

Da må du nok til legen. Han tar en crp og titter inn øret. Nå er det slik at det er lite å gjøre med øreverk hos småbarn, man gir sjeldent penicillin nå for tiden.Varme kluter på øret kan hjelpe litt;-) Fint å sjekke det hos legen uansett, så får du sjekket at det ikke er gått hull på trommehinna.

Skrevet

Mor brukte dette trikset på oss da vi var små:

Trykker i den myke gropa bak øreflippen. Der hvor kjeve benet slutter og skallen begynner.. Gir barnet utrykk for at det er veldig ubehagelig, har det nok vondt i øret/ørene..

Hehe.. Enda flere gode forklaringer.

Gutten min har også hatt litt ørevondt. Han sov da i fanget mitt litt oppreist eller på magen på det øret som gjorde minst vondt. Trikset til mor funket her i huset..

Skrevet

Ja, det var trommehinnen jeg tenkte på, og det gjør steinvondt å få hull på den! Trykker på tappen, men ingen reaksjon. Det sier dog ikke så mye, han gråter ikke når man tar blodprøve og ikke da han fikk vaksiner heller.

Tror dette er en sak for legen ja.

Takk! :)

Skrevet

Trykket der også og fortsatt ingen reaksjon... Han ville ikke ligge på den siden som øre-lekasjen var på i går, da ble han nær hysterisk. Selv om jeg la han til puppen. hmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...