MammaCecilie Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Han er snart 7 uker og navlen driver og "åpner" seg hele tiden. Er liksom sånn slimete inni der.Skal ikke navlen ha grodd ganske bra til nå? Hva kan jeg gjøre? Det er ikke noe rødt rundt heller. Bare hvis bleia har sitti litt feil og gnidd på navlen en stund men... Har til nå bare renset med vann på en q-tips...
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg renset med pyrisept hver dag, passer du på at det blir helt tørt der?
temine Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Det lukta råttent av hele bebisen vår ei stund (ufyselig!! Liten søt gutt med en skikkelig vond lukt), men det gav seg når navlen datt av 9 dager etter fødsel. Nå er den som en vanlig navle. Høres ikke helt normalt ut at den åpner seg når gutten dine er 7 uker. Har du vært på 6-ukeskontroll hos helsestasjonen? Hvis ikke, så spør når du er der. Ville prøvd å vaske godt med klorhexidin morgen og kveld i ett par dager, og om det ikke blir bedre ville jeg kontakta helsestasjonen. Kan jo ringe de i morgen og, bare for å høre.
Synnøve_Solbakken Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Da må du rense godt med Klorhexidin eller Pyrisept flere ganger pr dag. Lurt å vaske av med vann eller saltvann etterpå. Klorhexidin etc kan svi litt, men da får dere raskt bukt med lukten. Og hvis ikke, stikk innom helsestasjonen så de får se på den
Hellinor Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Sånn hadde lilegutt også. Det er villkjøtt i navlen, dette vil nok ikke bli het bra av seg selv. HS sa at dette bare skjedde av og til. Legen sa jeg skulle bruke Lapis-stift (uten resept). Ble bra etter 2 ganger. Obs at den kan farge av på andre ting, så vær forsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå