Gå til innhold

Huff... Blir dere noen ganger "flaue" over barna deres? Med tanke på oppdragelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten villstyring på 15 mnd som nok hører til på den "vanskelige" delen av normalskalaen. Veldig søt og morsom, men elsker å gjøre det som ikke er lov, fullstendig uten spisemanerer enda, veldig aktiv og veldig viljesterk.

Jeg kjenner at jeg synes det er veldig lite morsomt når vi er sammen med andre, og særlig andre "snillere" barn. De sitter fint ved bordet, mens han dunker og søler og herjer. De lar kakene på salongbordet stå i fred, mens han løper rundt bordet på jakt etter dem. De sitter fint og leker med bamsene, mens han kjører rundt med gåvogna og kræsjer borti alt. De setter seg fint og ser på barnetv, mens han står ved tven og klasker på skjermen. De sitter fortsatt fint og ser på tv, mens han hyler og slår seg helt vrang når jeg tar han bort fra skjermen.

Tror han er helt normal, men ser at vi har litt flere utfordringer enn mange andre. Vi gjør så godt vi kan, prøver å være strenge og konsekvente og alt sånt, men føler at han fremstår som "uoppdragen" og slitsom sammenlignet med mange andre, og da føler jeg meg selvsagt som en dårlig mamma. Noen som har følt på det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....da er jeg en dårlig mamma også! For her er det nesten samma greia. Har absolutt fått i hus, hva jeg liker å kalle, en oppdager! :)

Gutten er 15 MND! :) Alle barn er forskjellige. Og du har fått en som gjør det du beskriver. Sånn er han. Hva så? Tror faktisk mange har forståelse for "oppførselen" til små barn.

Hva var det de snakka om på Senkveld sist fredag da? Thomas Numme som en gang hadde regelrett BÆRT ut guttungen gjennom et helt kjøpesenter!?! ;) Man må jo nesten bare le.

Det er MANGE mange mange utfordringer med å ha en ettåring. (Alle stadier forsåvidt, men -nå- prater vi om en på 15 mnd;). Selv om du oppfatter ditt barn som "annerledelse" eller hva det nå enn måtte være, så kan jeg GARANTERE at de som ikke har det sånn som deg sliter med andre ting, enten de innrømmer det eller ei;)

LYKKE til, Girl;) Tror du har en super kid!

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på dette i dag!

Sønnen vår oppfattes sikkert som uoppdragen av andre. Han har veldig mye energi, og er veldig vill av seg. Hører aldri etter når noen sier nei, skal bare gjøre ugang hele tiden. Slår ting i bordet, slår på tvskjermen, røsker løs ledninger han får tak i, klatrer opp over alt han kan! Lekene sine leker han ikke med, han bare slår med dem.

Huff, føles jo som vi har gjort noe feil, men han har alltid vært et "vanskelig" barn, helt fra han var nyfødt. Vi gjør så godt vi kan, men det ser ikke ut som det er godt nok. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...