Gå til innhold

En ekkel opplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1,5 år ble syk i barnehagen, og kastet opp etter at de hadde lagt han i vognen, han hadde sovet en 10 min og så hadde han kastet opp, de sover ute og de som jobber der pleier å gå inn når barna har sovnet, de titter gjennom vinduet for se at det ikke er noe bevegelse på vogna, denne dagen så var det fint vær og bare flax at det var noen ute...da han ligger ganske flatt i vognen så hadde han satt oppkastet litt i vranga..må jo si at jeg er blitt litt nervøs i etterkant, det er jo da man begynner å tenke, hva om det ikke hadde vært noen ute...kunne han ha blitt kvalt da...så nå er jeg jo bekymret for det.. har iverfall lært at ryggen bør være litt oppreist når de sover ute, da de jo i tilegg er fastspent med sele, og at de ikke setter oppkastet i halsen..noen flere med samme opplevelse?

Skrevet

Huff, det her jeg ikke tenkt på! Så skummelt!

Tror jeg skal begynne å la han sove uten skulderselene på.

Så godt at det gikk bra med gutten din!

Skrevet

Uff det er skummelt... men de kan da bare snu på hodet? Det gjelder jo i senga også...

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg over det, selv om det er lett å gjøre det. Vi har alle reflekser som passer på oss, og overlevelsesinstinkt som gjør at vi automatisk vil snu oss viss det kommer noe i munnen. Det er bare viss noen er bevisstløse at det er viktig å legge dem i sideleie for å passe på slikt. I gamledager var det vanlig å legge barn på magen pga at de var redde for kvelning v gulping/oppkast. Nå vet de at dette ikke er farlig, og alle sover på ryggen. Det ekleste er altså å tørke opp etterpå;) Håper det går bra med sønnen din. Ikke gøy å være syk,stakar!

Skrevet

Det er vel ikke så lett å snu seg rundt og få oppkastet ut av munnen når man ligger fastspent.

Skrevet

Hodet er vell ikke fastspent... Ikke i min vogn ihvertfall... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...