Gå til innhold

Gravid vikar med masse spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i barnehage. Sliter med bekkenløsning -tror ikke jeg klarer å jobbe stort lenger... Har jeg krav på sykepenger hvis jeg blir sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, tviler sterkt på det, siden dette ikke er din faste jobb og dine faste vakter...

Skrevet

Det spørs hvor mye du har jobbet. Har du tjent over 0,5 G så kan du ha krav på sykepenger.

Du må ha vært ansatt som vikar i over 4 uker og det må ikke har vært mer enn 14 dager siden forrige vakt den dagen du blir sykemeldt.

Arbeidsgiver betaler kun for avtalte vakter i arbeidsgiverperioden og NAV utbetaler evt fra 17. dag.

Blir du sykemeldt skal din arbeidsgiver regne et snitt av det du har tjent - dette danner grunnlaget for sykepengene dine.

Det har ingenting å si om du er fast ansatt eller ikke. Mange jobber jo 100% som vikar og vil ha krav på sykepenger om de blir syke.

Skrevet

Jeg har jo jobbet i flere mnd, og har helt sikkert tjent mer enn 0,5 G

-men har jo ikke noe ordentlig ansettelsesfohold... Ingen kontrakt, ingen fast avtale -får beskjed fra dag til dag.. Jobber for flere barnehager..

Skrevet

Er alle barnehagene du jobber for tilhørende samme kommune?

Skrevet

Noen av barnehagene er private, andre er kommunale -men alle ligger i oslo kommune...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...