Ville Vera Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Fikk beskjed av hs att jeg kunne begynne med nattavvenning på jenta mi, hun er 6 mnd. I og med att hun er 11kg og spiser 2 fulle måltider med grøt om dagen, skulle det gå bra. Hun får bare mme. Men dette ble vanskeligere enn jeg hadde trodd. Trenger sårt tips og råd etter flere netter med skriking.
line_n & sara Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 jeg holder også på med nattavvenninga, men min snupper snart ett år, vell og merke..vi er litt treigt ute med avvenninga, vi da! har desverre ingen superdupre råd å komme med, her går det greit, snuppa våkner en gang pr natt og skriker, de første nettene var hun urolig, og jeg måtte bysse og roe henne med vannflaske og smokk, var beinhard på å ikke gi etter å amme henne, etter tre netter, våkna hun fremdeles, men roer seg mye raskere med smokk, har vært et par netter hvor hun har trengt vannflaska, men har sovne rett etterpå. det viktigste er at du ikke ammer, da lærer jenta di at det hjelper å holde ut å grine, for da kommer puppen, og dersom du gir etter, etter en time med gråt, så var den timen forgjeves! men desverre, har ingen supre tips..men tenkte at litt støtte kommer godt med, så hold ut! snart får du natta tilbake!! *klapp på skuldern*
Ville Vera Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hun får ikke pupp da, bare mme Syns det er hardt, vi ga etter med 2 times skriking igår natt, så da var de timene forgjeves. Hvor lenge kan jeg la henne ligge å skrike?
månesol Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Småen her er 7mnd om en uke, har alltid våknet mye for pupp om natten. Etter at han gikk MYE opp i vekt nå siste 2uker, har helsesøster rådet meg til å ikke amme om natta. Første natta fikk han pupp 4ganger, nå i natt 2ganger. Våknet flere ganger som vanlig,(mindre andre natta dog) men da tar jeg ham opp på fanget, gir ham smokken, holder ham godt inntil meg...og vips, så sover han igjen. Ingen skriking der :-), alt foregår i mørket, sengen. Kanskje dette virker for flere?
Ville Vera Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Har prøvd med trøst, kos, smokk og vann. Ingenting funker.. Hun vokner like fort som hun sovner igjen :/
Har to herlige gutter! Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 gå ut og inn igjen etter 10- 5 min og ut igjen og så ut igjen helt til hun sovner selv hos oss kan det ta halv time til en time men dersom man er konsekvent skal det gå 2-3 dager før du merker bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå