Gå til innhold

kjøpe brukt vogn..

Anbefalte innlegg

Noen som har noen råd til meg som skal kjøpe brukt vogn? Jeg tenker på slikt som hva jeg må huske å sjekke på vogna før jeg kjøper den osv. Er forstegangs, og har kun råd til brukt. og er ikke alltid like lett å huske på å sjekke alt på vogna når man skal se på en. vil derfor skrive en liten liste over hva jeg skal se på når jeg skal se over en vogn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138989079-kj%C3%B8pe-brukt-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- du bør spørre når og hvor vogna er kjøpt og forlange kvittering hvis den

er under to år gammel, da kan du benytte deg av reklamasjonsretten.

- du bør forsikre deg mot at den er skadet, feks har vært på mange flyturer.

- prøv ut vogna, trill den, sett på bremsene, dra kalesjen opp og ned, bytt mellom bag og sportsdel hvis det er aktuellt, still på fotbrett og ryggstilling, sett på fottrekk, legg den sammen og ta den opp

- gå over den med blikket, litt jevn slitasje er bedre enn en strøken vogn med ett stygt sår(den kan ha falt og blitt skjev eller vært utsatt for en kraftig smell)

-prøv vogna med vekt i for å sjekke eventuelle skjevheter i understellet

- alle trykknapper og glidelåser bør fungere

- løft på madrassen i baggen og oppdag eventuelle tisseflekker eller hundehår.

hvis folk er hyggelige og det ser ordentlig ut hos dem har de sannsynligvis tatt godt vare på vogna, lykke til!

Hvis du ikke har muligheten til å se vogna først, eks kjøpes på finn.no og den må sendes, bør du spørre selger ut så mye du kan.

-Hvor gammel er vogna, kvittering?

-Hva følger med vogna, regntrekk, fottrekk osv.

-Hvorfor den selges?

-Er det skader på vogna? (posten skal dekke fraktskader)

-Hvordan den er brukt? (grus, skog, asfalt, mye inn og ut av bil, fly)

-Spør selger om den kan sendes i oppkrav, slik at du ser pakken har kommet før du betaler.

Hvis selger svarer greit på dine spørsmål, og ikke har noe å skjule, kan du jo spørre om du kan sende den tilbake dersom opplysningene ikke stemmer i forhold til skader på vogna. Ser fort forskjell på skadet i frakt, og skadet før sending.

Folk kan ha tatt godt vare på vogna selv om det ikke er så fint hjemme hos de da, som nevnt over her, men at de er hyggelige og behjelpelige med svar til deg er viktig!

Lykke til!

Hei!

må bare få sakt det til deg. men det at du skal kjøpe brukt synes jeg er kjempe lurt uansett om har had råd til det også. jeg venter barn nr 3 og har også kjøpt brukt. gjorde ikke det på nr 1, ville liksom ha nytt å greier. men hvorfor i f... skulle jeg absolut ha nytt, når det finnes så mye brukt, og kjempe fint utstyr å få tak i på fkes finn.no?

jeg synes du er kjempe fornuftig:) lykke til med svangerskap og den kommende baby!

spør om kvitering hvis den er under to år

få se mange bilder av vogna hvis den skal sendes.

men uansett må du huske på kjøpsloven, du har rett til å angre en handel fra privat personer også. gå på lovdata.no på kjøpsloven, så ser du hvilke rettigheter du har:) greit å vite hvis du kommer over en vogn som viser seg å ikke være helt slik du hadde tenkt deg, og at selger blir vrang:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...