Lille Langbein Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Gutten sover på eget rom. Så fort vi hører litt lyder fra han, enten om det er på kvelden når han har lagt seg, eller midt på natten, så er vi der for å putte inn smokken igjen før han våkner for mye. Det jeg har gått og gledet meg til er når han blir så stor at han kan finne smokken selv. Nå er han så stor (8 1/2 mnd), men han klarer det ikke, og jeg lurer på om det kan være vår feil... Han våkner gjerne en gang på natten, så får han litt vann og smokken, også sovner han igjen. Skulle så ønske jeg kunne lært han å finne den smokken selv og putte den inn. Det eneste han gjør er å ta den ut for så å tygge på den eller slå den innat sprinklene. Tips?
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Det er en tråd om smokkepute lenger ned her.. Les den, kanskje det hadde vært noe. Ellers så vet om fler som har masse smokker i sengen, sånn at det er lett å få tak i en. Lukas er straks 8 mnd og i natt la jeg merke til at han hadde puttet i smokken selv, har ikke registrert dette før hvertfall, men har ikke vært noe stort problem med smokken, sover godt uten også. Men våkner han må den inn.
BobleKroppen Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tredde en sånn hvit klut (med farget kant rundt vet du) inn i ringen på smokken jeg. Gikk så det suste, for da fikk han tak i den selv:-) Kommer til å gjøre det samme med snuppa om kort tid:-)
Lille Langbein Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, det med kluten inni ser jeg søstern har gjort og, men vi bruker selvfølgelig de MAM smokkene uten ring, de er liksom favoritten:( Vanskelig å få festet noe klut på de tror jeg...
BobleKroppen Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Du kan jo ta kluten over "knotten" på smokken, og ta en tynn hårstrikk rundt:-)
marinas skatt Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Hårstrikken kan løsne og barnet få den i munnen , men hva med en smokke stropp ? De passer til mam smukkene.
Lille Langbein Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 Flere som har noen tips? Prøvde med en smokk med klut, men det ble for spennende for han, da skulle ha ihvertfall ta smokken ut av munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå