Gå til innhold

Noen med prematur bebiser her? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å gi barnet grøt? Sånn der tynn tynn grøt? Hvordan startet dere da?

Noen sier det er best å starte med det på kvelden, og noen sier morgen.. Man blir jo helt vill der.... huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei prematur jente. Startet med velling på kvelden i 5 mnd alder. 5 mnd korrigert altså. Startet med grøt ved ca 6 mnd korrigert.

Gav om kvelden.

Jenta er 13 uker prematur da.

Hvor mye prematur er din?

Skrevet

Han er bare 5 uker prematur. så han er jo straks 4 mnd, det kan vel prøves litt da?

Skrevet

har 5 uker prematur (og dysmatur). Begynte med smaksprøver ved ca 5,5 mnd og først nå etter drøye 7 mnd er hun blitt veldig interessert i mat. Jeg har latt det gå på hennes premisser.

Vi bruker velling (kjøpt i sverige) som "fast" fast føde

Skrevet

De har faktisk maisvelling på Rema 1000! Koster skjorta, men da slipper man å dra til Sverige i allefall.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg har ei prematur jente som kom til verden 5 uker før termin. Jeg har fortsatt ikke begynt med grøt, men hun har blitt veldig opptatt av maten vår så skal begynne straks. Hun er 5,5 mnd (ukorrigert).

Har blitt anbefalt å ikke gi på kvelden siden de kan få litt vondt i magen sin når de begynner å få fast føde :-)

Skrevet

grøt er upopulært hos oss - så vi gir smaksprøver av ulike typer frukt, en brødskalk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...