Gå til innhold

oslomødre - hvor gamle er dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 år selv og føler meg ikke som en særskilt ung mor. Men i barselgruppa er jeg yngst og de fleste er 10-14 år eldre enn meg...

Har en teori på at snittet i oslo ligger en del over landsgjennomsnittet på førstegangsfødende... Så - hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg er 29 år og har 2 barn, 3 år og 2 mnd

Skrevet

Førstegangsfødende og 31 år...

Skrevet

Jeg har også fått mitt første barn og er 26. Er vel også yngst i barselgruppa, men regner meg heller ikke som noen spesielt ung mor!

Skrevet

Jeg drar opp snittet. Er 33 og førstegangs. Enig med HI: Det er mange litt "eldre" mødre i Oslo. I min barselgruppe er alle minus èn over 30, den eldste av oss er 38.

Skrevet

Er 31 og førstegangsmor. Er nest yngst i vår barselgruppe..

Skrevet

Er 31 og førstegangsmor. Er neste yngst i min barselgruppe også.

Skrevet

31, snart 32år. Førstegangsmor. Pode er 9mnd nå, så var akkurat blitt 31 når han ble født. Er vel gjennomsnittet så det holder det ;-)

Skrevet

jeg er 26, og førstegangs, og minstemann på barselgruppa!

eldstemann er over førti!

nesten alle på gruppa er førstegangs, så vi er vell alle på samme plan, alikevell!

Skrevet

Jeg har akkurat blitt 30. Har 2 barn. I barselgruppa mi er det 1 eldre enn meg med 2 barn, tror hun er 34, 1 på 29 (tror jeg det var) og 1 på 26. Mangler 3 stk, så håper de kommer på neste møte.

Skrevet

Jeg har akkurat fylt 22 og er visst sjokkerende ung her i byen. Tror nok gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende i Oslo er en del høyere enn andre steder ja. Der jeg kommer fra kjenner jeg mange på samme alder med barn, både ett og to.

Eventuelt finner mange av de yngre mødrene andre alternativer enn helsestasjonens barselgrupper - nettopp fordi alle de andre er mye eldre.

Skrevet

Jeg er 24 og førstegangsfødende, og synes på ingen måte jeg er ung mor.

Men snittet er nok litt høyere her ja.

Jeg fikk mange "men du er jo så ung" da jeg var gravid (var da 23) ble nesten litt provosert jeg! hehe :D

Skrevet

Hehe... kjenner meg igjen i det du sier histepist. Det var jo vårt valg at vi ville ha barn nå - og både jeg og mannen var kjempeklare for det!

Men det skal sies at alle jentene i barselgruppa er kjempekoselige, og for meg spiller ikke alder noen rolle. Håper de tenker likt som meg - vi er jo der fordi vi er mødre! Og på den måten så er vi jo på samme plass i livet til tross for aldersforskjellen :)

HI

Skrevet

Er 22 og føler meg ikke som noen "ung" mor selvom jeg kansje er ganske ung enda.. Mamma fikk meg når hun var 23,..

I min barselgruppe er vi 8-9 stykker og jeg er den eneste under 25 =)

Føler meg ikke utenfor av den grunn, de fleste er kjempekoselige damer. Er seff noen som kansje ser litt ned på meg men hva gjør vel det, jeg er jo så heldig å være mamman til verdens nydeligste jentunge =)

Skrevet

Jeg er 34, eldste gutten min er 2år og 3mnd... Alle seks i min barselgruppe er på samme alder... :o)

Skrevet

Jeg er 23 og gutten min er snart 8 mnd! :)

Skrevet

Bli 27 neste mnd, førstegangsfødende. Eneste under 30 i barselgruppa mi.. Føler meg som en ung mor jeg, ikke at det er negativt :)

Skrevet

Jeg er 28 år (førstegangsfødende) og føler meg ung på babytreff her i bydelen. For mange der er godt oppi tredveårene. Men sånn er det i Oslo, folk er litt eldre enn andre steder.

Skrevet

Jeg er 24 og har en på 5mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...