plastblomst♀♂♂ Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hvor godt vasker dere flaskene før dere setter de i sterilisatoren? Jeg tar dem i oppvaskmaskinen først, men det er kanskje unødvendig?
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har alltid skubbet/vasket flaskene veldig godt i zalo vann og flaske børste, før jeg la de sterilisatoren. Når barna mine var rundt 5-6mnd begynte jeg å putte de inn i oppvaskmaskinen. Men det er viktig å vaske bort alle melkerester, så jeg hadde ikke droppet oppvaskmaskinen hadde jeg vært deg!
elle-vill Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjører de i oppvaskmaskinen på høyeste temperatur, og så i sterilisatoren etterpå. Mulig man burde vaske de for hånd istedet for i maskin, men det for være måte på!
Ophelia & Jr. Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg vasker vanligvis for hånd i zalo-vann. Har flaskebarn, men synes ikke jeg kan kjøre en oppvaskmaskin daglig bare for å få vasket flasker. Putter dem i maskina dersom den er nesten full og skal kjøres. Men vet mange bare skyller flaskene i vann før de steriliserer...
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg skylte alltid flaskene i kaldt vann, og lot de stå med kaldt vann i, til jeg hadde samlet opp en del. Så la jeg de i glovarmt zalo vann, der lå de til vannet var litt mer lunkent, så skylte jeg de i glovarmt vann før jeg puttet de i sterilisatoren. Jeg var så lat at jeg ikke skrubbet de, dvs gjorde det helt i begynnelsen. Nå tar jeg de i vaskemaskinen.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Fra tre mnd trenger en ikke å koke flaskene, bare til informasjon.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 jeg kjører de i vaskemaskinen før sterilisatoren. Fullammer, men pumper en del fordet. Kan ikke kjøre vaskemaskin hver gang jeg skal sterilisere en pumpe, så da vasker jeg den for hånd, før jeg steriliserer den.
Gjest mooby*Daniel<3* Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg orker heller ikke sette på vaskemaskina bare for flaskene. har 10 flasker i bruk, og bruker å sterilisere to ganger om dagen. Han spiser ofte:) Vasker med zalo og børste jeg også. Kan man slutte ved 3mnd? Det har jeg aldri hørt før. Hører at fman gjør det i neste et år jeg.....hmmm
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjører de i oppvaskmaskinen først. Har 12 flasker. Oppvaskmaskinen blir ganske fort full her til tider, men hvis den ikke er full når jeg har igjen et par flasker, vasker jeg noen for hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå