Gå til innhold

innbilt svangerskap hos hund, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

bikkja våres kom hjem fra jakt i helgen, hun oppførte seg veldig rart, gikk rundt å peip og fant bamsen sin som hun gikk med hele tiden, hadde den med overalt. hun gikk å la seg ine på soverommet vårt (ligger der om natten på egen plass), så skulle vi legge vesla og vil ikke at hunden skal være der alene med babyen. samboer skulle ta henne ut og da glefsa hun etter han og knurra. i dag har det vært det same, gått rundt å pipi og hatt med denne bamsen, sjekka pattene hennes i stad og det kom melk ut av de, dette har skjedd en gang før, da jeg gikk gravid. er det noe vi skal gjøre? ta fra henne bamsen?

takker for svar:)

Fortsetter under...

Jo takk...har erfaring med det... Og pass på sier jeg bare, vi måtte avlive tispa vår pga at hun ble aggresiv til slutt og bet en 10åring tvers igjennom handa ( min lillebror hadde besøk).

Beste rådet er å sterilisere henne, det kan kansje roe ned hormonene noe. Ikke ta fra henne bamsen, det gjør vondt verre.

Ikke la henne være alene med barn, og prøv å hold henne og babyen mest mulig adskilt når hun oppfører seg på den måte, de kan plutelig hugge til uten forvarsel, det gjorde hunden vår og derfor avlivet vi henne siden hun hadde bitt, og bitt uten grunn, eller å ha varslet. Gutten gikk forbi henne bare og hun hoppet opp og glefset over hånden helt uprovosert, jeg var vitne til det.

Hun bet også meg da jeg skulle ta tak i henne for å averge flere bitt mot gutten, og min far fikk også et bitt i leggen da han kom til.

HUnden oppførte seg som gal, før den tid hadde hun pepet og drasset rundt på kosedyr, gravd kull i senga til min bror og tygget i stykker to par sko og et gulvteppe, men ikke vist tegn til aggressivitet mot folk.

oj, det kan gå såpass ille ja. synd det gikk sånn for hunden deres, men hadde gjort det samme. ja, jeg har passa veldig på i dag at de ikke er alene, ikke at de er det til vanlig heller, men er litt ekstra på vakt når snuppa ligger på gulvet og leker. har vurdert å sterilisere henne, men samboer syns det er så dyrt, men kan det gå så langt at hun angriper så er det verdt det.

takk for svar

Hei..

Som ugla vil jeg anbefale sterilisering. Min tidl hund hadde det flere ganger, og hun utviklet kreft i pattene og ble operert for dette 4 ganger.(døde ikke av det men alderdom). Kreften kom såklart ikke ene og alene pga innbilt svangerskap men det kunne være en utløsende faktor fikk jeg beskjed om.

Et annet tips; min slikket VELDIG på fremlabbene sine og ifølge dyrlegen var dette typisk. Ikke la hun gjøre det. Snakk til henne for å forhindre denne slikkingen da den oppførselen vistnok er en viktig brikke ved innbilt svangerskap.

Og ikke minst- kontakt dyrlegen og få medisin.

Lykke til:=)

Ja tispe vår hadde det etter sist løpetid. Hun fikk store patter og oppførte seg små rart. Vi hadde en kattunge på den tiden så hun trodde den var hennes.

Vi fikk beskjed om å aktivisere henne mye og slite henne litt ut så hun ikke brukte tid på å fundere på hvor valpene var eller ble av. Gikk over her av seg selv. Hun fikk endel melk men det gikk pent over av seg selv. Ga henne noen gode tyggebein om natta og var ute med henne snart hele dsagen. Da gikk jeg hjemme da. Så hadde vi noen tenke leker og drev mye søk. Men nå var ikke hun noe aggresiv under dette da, men vil tro at aktivisering vil hjelpe der også. Slite henne litt ut både fysisk og psykisk? Og dere er sikker på hun ikke har vondt noen annen plass i tilegg?

Vår tispe har kun hatt dette en gang men vi skal sterilisere henne. Hun har løpetid nå så jeg må bare være litt obs framover om hun får inbilt svangerskap igjen.

Annonse

til surrehaude med to tette.

hun har vært ute i hele helga så har vært i aktivitet da kan man si..hehe, men hvis det hjelper så skal jeg ut med henne:)

nei, trur ikke hun har vondt noe sted, skulle det vært på noen spesielle steder...

Masse mosjon og mindre mat i løpetiden...før innbilt svangerskap begynner,det har vist en meget god effekt. Dette gjør jeg selv på min hund.

Får også masse mosjon og lydighetstrening under innbilt svangerskap.

Hun glemmer helt "valpene" sine da.

Dette har faktisk vært en bedre effekt enn med medisinen. Kjenner da mange med dette problemet.

Ikke gi henne "valper", man skal ikke oppfordre til denne holdningen.

Så sier jeg bare igjen, mosjon, mosjon, mosjon og psykisktrening.

Får du dette til så vil du ikke merke innbilt svangersvapet noe særlig.

Skal det alikevel ikke hjelpe så hadde jeg vurdert sterilisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...