Gå til innhold

Smerter i barseltiden..

Anbefalte innlegg

Det er nå snart 7 uker siden fødsel.

Det er veldig vondt å gå på do å gjøre nr.2.

Jeg har drukket laktolose siden fødselen, allikevel føles det som jeg presser ut knivblader! Kjenner en bitteliten klump litt foran endetarmen,

og lurer på om det er hemoroider. Er det veldig vanlig etter fødsel?

Kan kanskje nevne at jeg fikk en rift i endetarmens lukkemuskelen, grad 3C, og at det kanskje er den som aldri får grodd skikkelig?

Til tider blør jeg en god del friskt blod, både i doskåla og på papiret...

Noen som har vært borti noe av det samme?

Finnes det kremer man ikke kan bruke når man ammer?

Klippet som ble sydd hos meg gikk også opp etter en uke, denne kunne ikke sys igjen, og jeg har fått beskjed om å sitte i grønnsåpebad daglig, og holde det rent og tørt. Det gjør jeg, men jeg lurte på om noen har prøvd Dr. Melumads aloe vera gel i såret? For å få litt fortgang i groingen? Den skal kunne brukes både inni og utenpå kroppen sier dem. Erfaringer?

Samme som under mammas kropp, din baby.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138988211-smerter-i-barseltiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg. ja ja ja!! Jeg hadde det akkurat som du. Presset på meg hemoroider og hadde vondt for å gå på do i flere måneder etterpå. Slet i tillegg med hard mage. Noen ganger blødde jeg ganske mye friskt blod som du også gjør. Jeg vil ikke gå idetalj om hva jeg måtte gjøre noenganger for å få ut avføringen som var så hard som steiner og åpningen som var så vondt og sår!

Det jeg gjorde var at jeg gikk på helsekosten å kjøpte meg en faste-rense-kur som varte i et døgn. (C 24 eller noe sånn) Den gjorde at magen min ble tømt. (Avføringen blir helt flytende mens du går på den) og etter det har jeg nesten ikke hatt hard mage og dermed er det ikke SÅ vondt å gå på do. Er fortsatt ganske vondt til tider, men ikke slik som det var- Denne kuren skal være godt for både imunforsvar, hud og tarmsystemet. Pluss at man går ned 2-3 kg. Men vet ikke om man kan amme samtidig....

Har ingen erfaringer med den salven du skriver om. Ble også sydd mye og hadde et slags "hull" der hvor stingene hadde gått en bra stund. Det grodde, men nå enda 18 måneder senere kan jeg fortsatt være øm og ha litt vondt i arret.

Håper det går bramed deg. Er ikke noe særlig å være plaget med dette- det er uTROLIG vondt!

Lykke til!

Jeg hadde mye vondt i underlivet etter første fødsel. Verken jordmødre på sykehuset eller legen min kunne finne noen grunn til smertene. Samleie var nesten umulig det første halve året.

På sykehuset fikk jeg "is-bind", dvs. bind som var lagt i vann og deretter frosset. Jeg tok dem opp, pakket dem i plastpose og la i trusa. Ikke veldig behagelig, men det "lammet" underlivet en stund.

Hva kan jeg si? Det gikk over. Etter fødsel nr to hadde jeg ikke vondt, ikke en gang neste dag.

Det er dessverre noen ting vi ikke kommer utenom, og det gjelder heldigvis ikke alle - men uheldigvis deg.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...