Gå til innhold

Noen med forstøver her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minn sønn på snart 2 år bruker forstøver om dagen. Har en CR60 som vi gir pulmicort og ventoline på. Virkningen er jo noe helt annet enn når vi bruker vanlig spray med Aerochamber.

Men er det noen som har en reiseutgave av maskinen? Noe som kan lades opp?

Og kan man evt få det på gammel rekvisisjon hos behandlingshjelpemiddler, eller må barnelege skrive ut en ny rek.?

Syned denne er så tungvind å ha med seg bort og ikke er det veske med til den heller...

Noen med erfaring?

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, var ikke mange svar her nei... ;)

Vi bare si hvordan det gikk hvis det skulle være noen andre som lurer på det samme.

Jeg kontaktet barnelegen noen dager etter jeg skrev dette innlegget og spurte. Og selvfølgelig skulle vi få et oppladbart apparat. Han skrev ut en ny rekvisisjon (kan ikke bruke den gamle) og vi plukket oss ut et apparat sammen med sykepleier fra behandlingshjelpemiddler :)

Fikk da en maskin som både kan lades opp og gå på strøm, og kabel til strøm i bil. Er ikke like kraftig som CR60 og siden pulmicort er oljebasert var rengjøringen av dysene veldig viktig, de kan fortere gå tett.

Men dette har ikke vært noen problem i vinter og vi er førnøyde med den nye maskinen :)

Vinteren har ikke gått helt knirkefritt, men vi får da tatt medisinene på en grei måte og poden har det mye bedre da!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Vil jo tro at det finnes andre alternativer.

Syns det er rart om de ikke har fatt utviklet det , min sønn hadde cr60 maskin tidligere , da han var liten. Dette er nå 15 år siden.... Han brukte da ventolin og pulmicort.

Han hadde en maskin hjemme hos meg , en hos faren og en maskin i barnehagen.

Vi har nå en freeway , freedom bærbar maskin som kan brukes både med strøm og i bilens sigarett tenner og ca 25 min UTEN strøm.

- Men vi bruker bare ventolin på denne og flutide på diskus.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Det er Freeway vi fikk sist vinter, Freeway Elite. Kan også lades på 12V, 230V og brukes uten strøm. Veldig fornøyd med den!

Skjønte at CR60 nå har gått ut, en maskin som har vært i mange år tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...