Gå til innhold

Dere som er hjemme pga kvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere dagene til å gå? Orker ingenting, og tv er så kjedelig. Tips? Og hva spiser dere?

Skrevet

Jeg hadde ikke så lyst til å finne på noe når jeg var hjemme med kvalmen, lå for det meste i senga eller sofaen. Så tips til aktiviteter er jeg ikke så god på, annet enn at jeg prøvde å lese litt bøker da:)

Jeg kunne bare spise rista brød med smør og drikke litt te noen få ganger om dagen og noen dager ikke i det hele tatt. Salte kjeks,blåbær saft og farris hadde jeg også preioder med.

Lykke til!

Skrevet

Nei, orker heller ikke så mye. Satte på en klesvask i dag, syns det var en aktivitet... Er redd for å bli for svak i kroppen til å bære 20 ekstra kilo. (Har ingenting ekstra ennå, da, heller minus) Bra med mattips. Spiser nesten bare knekkebrød, oftest uten noe på. Av og til ostesmørbrød. Ikke akkurat så sunt, men det er da noe.

Skrevet

Huff ja, når de vandlige tingene blir slitsomt er det ille. Jeg var innlagt en periode fordi jeg ikke fikk i meg noe som helst. Du trenger ikke være redd for fosteret det tar den det trenger fra dine lager i kroppen, men det er jo klart at man blir svak uten næring. Jeg fungerer helt "normalt" i dag å er 21 uker. Så du skal noen klare å ta noen ekstra kilo når den tid kommer:)

Ostesmørbrød spiste jeg også helt til jeg ikke likte ost lenger, rart det at smaken kan endre seg over natta!

Ikke tenk så mye sunt når kvalmen setter inn, bare du får i deg noe så er det bra:)

Skrevet

Heldigvis har kvalmen redusert seg ganske kraftig nå, men jeg gjorde ikke noe annet ennå henge på DiB, lese bøker, se på tv og sove mesteparten av tiden. Orka ikke noe annet. Min eneste aktivitet var å levere snuppa på 3,5 i bhg og være litt tilgjengelig for lett lek etter bhgtid.

Mat; spis noe som ikke er vondt å få i retur (mao, lurt å holde seg borte fra veldig krydret mat) - knekkebrød av noe slag med ost eller feks banan syns jeg var godt. Hadde som regel "diller" - spiste en speisell ting til neste alle måltider i ei ukes tid før jeg måtte finne noe nytt, og denne gangen har jeg fått ned mer enn forrige gang jeg var gravid; skive med prim, skive med salami (men det fant jeg jo ut etterpå at var fy), skive med taffelost (når jeg gikk lei av norvegiaen), diverse kjeks, og (av alle ting) bløtkokt egg (til ristet brød). Prøv deg litt frem selv om mat ikke akkurat er det o'store for tiden...

Liker du håndarbeid? Jeg har omsider rota frem broderiet (julesokk) jeg begynte på da eldsta lå i magen og skapte trøbbel for meg, og selv om jeg ikke vanligvis har tålmodighet til sånt så går det ikke så verst nå når aktivitetsnivået er så labert likevel :o)

Skrevet

Hei..

Ville bare sende ein sympati melding. Har ikkje vore så veldig kvalm sjølv, berre dersom eg ikkje spiste ofte nok. Var vel kanskje kvalm ein liten periode, og da var det ritz kjeks som hjalp. Ellers så har eg vore veldig veldig plaga med kvalme i buss serlig, men da og har det hjulpet med enten salt el søtt. loveheartsdropsa er redningen no, for trenger ikkje så mange.

uansett, håper at det går over, kvalme er jo så vanvitti forferdelig..

Skrevet

Takk for tips!Kanskje jeg må rote fram strikkesakene. Da kan jeg jo bare sitte:)

Takk for all sympati, baima!

Jammen godt det ikke varer evig!

Skrevet

jeg og er kjempekvalm...

HELT FORFERDIG.... Ekkelt...

jeg spiser loff, med smør og sjokade...

blir kvalm av og tenke på mat, men skal peøve og ha tomatsuppe til middag.

Blir kvalm av og se på oppvasken, klarer ikke gjøre en shit hjemme :(

ALT gjør meg kvalm... Helt sykt...

Tips mot kvalme? JA TAKK.

har møte med sjefen i morra, lurer på hvordan jeg skal klare det! :/

Skrevet

Jeg var sengeliggende de 4 første mnd, inn og ut av sykehuset 6 ganger for oppvæsking.

Er nå 22 uker i morgen, har ikke kastet opp på noen uker, klarer å leve nogen lunde normalt, men kommer meg ikke mye ut av huset.

Trenger mye søvn og ro for å ikke bli kvalm igjen. Klarer å ordne litt her hjemme nå slik at ikke alt ser ut som et bombenedslag, men det er også alt.

Har vært innom det meste når det gjelder mat, frukt i en periode gikk i nektariner, vannmelon, eple osv. Har også levd på knekkebrød med philidelphiaost, toast og en periode på en uke levde jeg på popkorn og cola, har også vært innom hjemmelaget blomkålsuppe, spiste det til alle måltid en lang periode. Jordmor har sagt at jeg ikke må henge meg opp i kosthold når jeg er slik. Ingen regler gjelder lenger man må bare spise og drikke det man klarer for å holde seg overpå.

De 4 første mnd klarte jeg ikke gjøre noe annet enn å ligge i senga, orket ikke lese eller se på tv.

Nå ser jeg på tv og strikker julegaver for å få tiden til å gå.

Håper du blir bedre snart, dette er ikke noe gøy.

Var sånn i mitt forrige svangerskap også, vil ikke gjøre dette en 3.gang, så dette blir vårt siste barn.

Skrevet

Hei kjære medsøstre!

Jo, kjenner meg igjen! Nå er jeg så heldig å fått ordna hjemmekontor med fleksibel arb. tid. Så da har jeg en del å pusle med mellom de verste kvalmebygene! Så jeg opprettholder full jobb, dog noen ganger med PC`en på magen på soffan. Hadde ikke klart å gått på kontoret siste 6 ukene. Sover minst 10 timer i døgnet. Når det gjelder kosthold, så er det litt opp og ned. Røde druer, bakt potet, salat, knekkebrød, biola med blåbær, ingefærte, cola har vært ok. Fyfy er biff, fårikål, lammestek, ja husmannskost generelt.

Tenkte også at uff da, kroppen faller jo helt sammen! Men får ta igjen treninga når formen blir bedre. Gikk en tur her om dagen, og det var helt pyton! Svimmel, sjelven og kvalm datt jeg ned i soffan når jeg kom hjem. Men kan ha noen dager som er ganske bra. Så da går energien i litt husarbeid.... Har lest i boka til Jill Jahrmann "trening for kule mager" at trening skal kunne hjelpe mot kvalme og tretthet. Men det er søren ikke lett når man holder på å spy på de nye, flotte elipsemaskinene på treningssenteret...

Skrevet

Vært sykemeldt fra uke 5 og også innlagt av og på.Er i uke 21 nå og orker ingenting men kvalmen er bedre.

Jeg spiser loff med ost og sinke agurk og tomat eller toast med ost og sinke.Så kostholdet er ikke så spenndene.Sliter med å drikke ennå men det blir mest cola og iskaffe(som man helst skal ha i småmengder)

Jeg er også lei av tv..kan desverre ikke strikker heller.

Men jeg sitter mye på pc og leser litt og shopper en del på nettet,

Satt med ned og skrev julegave liste istad:)

Men ikker lett å være kreativ nei!

Sender alle i samme båt en trøste klem

Skrevet

Åååh! Det er godt å se at det ikke bare er meg som synes atå sette på en klesvask er jobb nok for en dag. Føler at det begynner å bli litt bedre denne uka heldigvis, men til tider har det vært helt utrolig kjedelig! Har stort sett oppholdt meg på sofaen eller i senga og vært veldig takknemlig for at det bare er kattene som er avhengige av meg. Hadde vi hatt flere barn, er jeg redd jeg måtte ha satt dem bort en stund...

Er heldigvis av typen som liker å strikke og hekle, så jeg har i hvertfall fått strikket en mammakjole mens jeg har sittet i sofaen, og har nå begynt på julegaver til småjentene i familien.

Du verden så mye dårlig det er på tv på formiddagene! Håper jeg snart er bra nok til å friskmeldes, for å være hjemme uten barn og med mann på reise 90% av tida, er forferdelig kjedelig! Når en da i tillegg ikke orker å gjøre noe fornuftig, føler en seg så elendig!

Jeg spiser stort sett brødskiver med ost, kaviar, leverpostei, og koker egg, eller spiser clementiner (store mengder), lager smoothies av blåbær og blåbærbiola (hjelper litt mot kvalme en liten stund) og drikker masse vann. Har ikke lyst på sjokolade eller annet godteri, thank god for small blessings ; )

God bedring til oss alle!

Skrevet

jeg lå rett ut i stad, har ikke gjort noe annet enn og skifte truse og pusse tenner i dag. Sov til halv elleve, og måtte legge meg i senga kl tre pga kvalme. og tok en liten lur.

Så flyttet jeg meg til sofaen med dyne og puter..... og måtte be sambo hente bøtta!! (heldigvis ikke spydd men var nære på). lå rett ut på sofaen fra 1600-1900... med spyet i halsen

så fikk jeg inderlig lyst på grønt eple... sambo var snill og kjørte og kjøpte det (pluss mye annet jeg ikke orket).han laget fine loffskiver med ost, med tomat og kiwi på, og hadde et fat med det beste jeg liker. Kun eple ble rørt.

Så etter og ha spist det grønne eple så ble kvalmen faktisk borte! wow

vet ikke om det var pga det. har drukket ye blåbær saft i dag og... og coop eplejus.

Takk for trøste klemmer, god bedring'er, TAKK DET SAMME JENTER.

Kom på at jeg kan jo lese litt skolebøker som jeg henger litt etter med. jeg kan ikke være på kjøkknet, da blir jeg kvalm, og kan heller ikke sitte foran datan, på halv sitte/ligge i sofaen... Vært ekstrem fæl kvalme fra onsdag-torsdag (er 8-9) uker på vei. 8+5 idag,

Nå er det cæsar, så sykehuset, så topmodel, så ylvis møter veggen :-)

YES...

Trøsteklem fra meg også til dere som trenger det, og god bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...