Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle sammen. I kveld skal jeg sette eggløsningssprøyten(Ovitrelle) for første gang- iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! Spennende. Ringte til sykehuset for å høre om jeg skulle sette den i magen eller i låret. Hun svarte magen, og sa videre at jeg ikke trengte å trykke stempelet inn slik at væskenivået når nålen. Hvis jeg gjorde det var det så lett for at noe av virkestoffet forsvant. Men skal jeg likevel knipse på sprøyten eller skal jeg bare la luftboblen være bak?????

Før vi begynte med forsøket ble vi fortalt at gjennomsnittet for å lykkes ligger på 60-70 % Hvordan regner de ut dette? Er det 60-70% sjanse for å lykkes på første forsøk, eller er det 60-70 % sjanse for å lykkes i løpet av de tre forsøkene?

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Jeg skal også sette ovitrellen ikveld, så vi er akkurat like langt :-)

Luftbobla skla bare være der, den hjelper til med å presse ut alt virkestoffet.

Det er 60-70 prosent sjanse til å lykkes i løpet av 3 forsøk.

Men vi skal klare det på første !!!!!!

Skrevet

Takk for svar, Gitte!!!! Så da skal jeg ikke knipse på den eller noe? Bare ta av beskyttelsehetten og sette den??

Klart vi skal lykkes:) Er dog litt bekymret for at foliklene ikke har utviklet seg nok.. Tror du har svart meg en gang før?! Skulle du på en ekstra ul i dag? Håper dine folikler ser store og fine ut. Blir jammen meg spennende på ons!!

Lykke, lykke, lykke til!

Skrevet

Jeg setter en del slike subcutane injeksjoner på jobb, og pleier ikke knipse o.l Men greit om luftbobla ligger nederst mot stempelet slik at den kommer sist ut, da presses all væske ut. Du kan bare vende på sprøyta så vil luftbobla bevege seg opp eller ned.

Men ikke bekymre deg for dette, så lenge det ikke står spesifikt i bruksanvisningen, så skal du egentlig ikke gjøre noe, sprøyta er klar til bruk !!!!

Jeg var på ekstra UL idag ja, folliklene hadde vokst fint. De som lå på 12-13mm på torsdag var nå 18-12 mm.

Vi snakkes :-)

Skrevet

Mente 18-20 mm (ikke 12).

Skrevet

Oj, det hørtes jo veldig bra ut. Mine follikler lå på 9-12mm på tors, og jeg ble derfor dosert opp fra 150ie til 200ie. Synes det er så skummelt å skulle sette sprøyten i kveld uten å vite om de har vokst noe siden tors.. Kunne egentlig tenkt meg en ekstra ul i dag..

Jaja, tusen takk for hjelpen. Plutselig begynner en å lure på sånne små filleting. Da er det godt å få litt hjelp her inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...