Gå til innhold

Dere som har erfaring med barnehagestart + dere som jobber i barnehage - kan dere se hit litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi begynner i barnehage neste uke. Hun er 12 mnd. Vi har fått vite litt om barnehagens rutiner og prøver nå så godt vi kan å spise og sove til de samme tidene som de gjør der for at dette ikke skal bli slitsomt i starten. Det er bare det at det så langt ikke funker så bra. Vi har akkurat gått fra to lurer til en, men hun greier ikke å vente helt til 1130/12 med å sove. De spiser kl 11 i bhg og på det tidspunktet er snuppa allerede langt avgårde i drømmeland. Jeg er redd hun skal sovne fra lunsjen og hele greia og ikke få det så bra. Er det for mye forlangt å be de gi henne mat en time før de andre i starten og legge henne tilsvarende tidligere og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat det samme problemet da jenta mi begynte i august. Hun måtte som regel sove senest kl 10, og sov som oftest 2 ganger. I vår barnehage var de veldig fleksible, så hun fikk bare litt mat og la seg når hun ville, selv om alle de andre barna sov rundt kl 12. Så kom hun inn i deres rytme etter hvert, og nå er hun 15 mnd og sover samtidig som de andre.

Det går så bra, bare snakk med barnehagen om det. De kan ikke forvente at alle er innkjørt i deres rutiner når de begynner, og det gjør de sikkert ikke heller.

Skrevet

Det skal gå helt fint at de ansatte følger hennes rutiner og legger henne når hu trenger det. Klart de da gir henne mat og :) Jobber selv i bhg og vi tar hensyn til barnas behov, er jo viktig å huske på at alle er forskjellige :))

Lykke til!

Skrevet

hei =)

jeg jobber i bhg. bare slutt å prøv og ha samme rutiner som i bhg.. det ordner de ansatte i bhg etterhvert det..

de følger deres rutiner en god stund for så å gå over gradvis til"sine egne" rutiner.

om barnet ditt pleier å sove 2 ganger daglig så har hun sikkert behov for det så da syns jeg dere skal fortsette med det =)

blir hun trøtt osv så gir de henne mat før hun skal sove

Skrevet

Følg deres rutiner du, bhg deres skal også følge deres rutiner ;)

Jeg både jobber i bhg og har en ett åring i bhg, og mini her sover to lurer for det har han behov for. Og det er det også flere på hans avdeling som har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...