Gå til innhold

Begynner å gå opp for meg....

Anbefalte innlegg

4 uker igjen til termin, å nå begynner det virkelig å gå opp for meg at jeg snart skal føde. Var på sykehuset i dag å hadde jordmorsamtale samt omvisning runt i etagen hvor alt skal skje.. Da jeg kom inn på fødestua fikk jeg ordentlig fysisk vondt i magen.. Da fikk jeg se akkurat hvordan det kommer til å se ut rundt meg når jeg skal føde, hvilket rom det skjer på, hvordan rommet så ut, senga jeg skal ligge i osv.. Jeg så virkelig for meg at jeg lå dær og fødselen var på gang, var nesten som jeg kunne føle smerten:-(

Har jo ofte tenkt og sett for meg fødselen, men aldri har tankene blitt så ekte som nå.. Det var jo også utrolig rørende og se rommet.. Med tanke på at nestre gang jeg er der kommer det en baby, da får jeg se og holde den for første gang, en helt utrolig følelse.

Samboern min var også med, og også han fikk noen andre forestillinger. Ble vist hvor han kunne hente seg kaffe, hvor han skulle hente saft/vann og isbiter til meg.. Alt ble så ekte, nå har det virkelig gått opp for meg at jeg skal føde snart.. Fint og litt skummelt..

Ble litt langt innlegg dette, men har så mye på hjertet nå:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138987285-begynner-%C3%A5-g%C3%A5-opp-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og plutselig så er man der, og fødselen er i gang...

Du kan glede deg, det er ingenting som kan overgå lykkerusen en føler når babyen blir lagt opp på magen/brystet og en ser den lille skapningen for første gang. Det gleder jeg meg til, mest av alt!!!

Ja jeg gleder meg noe helt vanvittig. Får nesten tårer i øynene etter dagens besøk, når jeg tenker tanken på når jeg får ungen lagt opp på magen/brystet. Etter alt slitet så kommer den.. Har en forestilling om hvordan den ser ut og:-) Er førstegangs så alt er og blir helt nytt for meg.

Selve fødselen er intet å glede seg til, men ja- en helt fantastisk følelse når babyen er ute og legges på brystet ditt- Da glemmer en fort det vonde. Når vi fikk vesla pratet vi allerede, på veien fra fødestuen til pasienthotellet, om at det var for bra til å bare gjøres en gang.

Helt sprøtt å tenke på at vi snart er en familie på 4. Lurer på hvordan lillemann ser ut, jeg :)

Ja det blir så spennende og se hvordan den ser ut, har mine forestillinger:-) Og for min del blir det i tilegg kjempespennende å få vite da hvilket kjønn vi får:-) Vet ikke om det er gutt eller jente i magen min, underlig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...