MamaSophie Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Jeg er så heldig å ha kommet inn i en sirkel hvor jeg får pumpet ut 80-150 ml mm hver morgen som vesla ikke "orker". Dette fryser jeg ned til senere bruk f.eks. til grøt og dager hvor jeg skal noe på egenhånd. Noe som leder meg til mitt første spm, kan ett 3 dagers kurs på dagtid, hvor jeg ikke får ammet henne annet enn på kveld/natt ødelegge mye for ammingen?? Hvis jeg prøver å få pumpet f.eks. i lunsjen? Ellers har jeg jo sterilisert alt utstyret etter hver bruk, men min lille snupp er nå 4 mnd, ca 18 uker vel.. Er det nødvendig å sterilisere så ofte? Holder ikke oppvaskmaskin (ca 50 grader)??? Takk for svar
Madamina Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Så lenge du pumper like hyppig som du ammer barnet, bør vel ikke produksjonen din gå ned. Jeg fikk faktisk til å øke produksjonen min da jeg dro bort en helg da sønnen min var 4 mnd. Du må ha minst 60 grader for å drepe bakterier. Men oppvaskmaskin etterlater mye såpesøl av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå