ett08 Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei!jeg skal døpe mitt 8 mnd gammelt barn Trenger noen tips og råd ang Gjester,?hvem ber man Sender man ut invitasjon? Hva serverte dere? Hva slags opplegg var det under "festen" etterpå?? må han ha på seg dåpskjole?eller holder det med pen klær? Takk til alle som svarer..
1baby,og 1 spire Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Vi ba kun nærmeste familie. Vi sente ut skriftlige invitasjoner til alle. Å spise hadde vi spekemat (var på sommeren) frukt og masse kake til slutt. Vi hadde ikke noe opplegg under dåpen festen. Bare spiste og koste oss. Verken samboer eller jeg er noe serlig for sanger eller taler, så det droppet vi. Fikk mere tid til å snakke med gjestene våres. Vesla her hadde bare på seg dåps kjolen i kirken ,ble så klompette å ligge med den på seg etter på. Hun var 4 måneder da hun ble døpt. Hadde på en liten nett kjole istede. Masse lykke til på dåpsdagen og med planlegginga
MamaSophie Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Vi hadde festen hjemme hos oss, og hadde bare invitert de aller nærmeste(faddere, barnets tanter/onkler og søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre) og ble allikevel 23 stk. Da hadde vi altså ikke med våre tanter og onkler! For å gjøre det skikkelig enkelt for oss selv, hadde vi bare kaker og kaffe. Jeg bakte selv 2 kaker også bestilte vi marsipankake. Resten av kakene var det snille gjester som tok med, ble nok stress med bord dekking, osv osv osv. Lurt å allierere seg med noen for ofte blir det mye stress med bildetaking, overtrøtt/overstimulert barn, bleieskift osv når dere kommer hjem fra kirken. Jeg holdt en tale (takk for kakene og at dere kom) ellers hadde vi ikke mye opplegg, men det ble kjempekoselig fordet. Vesla hadde på seg dåpskjole, hvis du skal døpe i kirken så er dåpskjolen ganske symbolsk. (Kjolen er for lang fordi barna skal vokse inn i sin tro og passe når de er konfirmanter for da har de gjordt det, bekreftelsen), så jeg hadde nok prøvd å få tak i en. Man finner mange fine på finn.no. Ellers fant jeg noen tips på dåpssiden.no også... Når vi kom hjem skiftet vi til en liten, hvit kjole. Åja, jeg lagde invitasjoner i en kreativt innfall, ble veldig koselig, men angret litt Lykke til!
ett08 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 oki,takk for tipsene!da skal jeg få sendt ut noen invitasjoner!
power puff Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 hei. vi hadde kun familie, og faddere. 23 stk ble vi! sendte ut invitasjoner som jeg kjøpte på bokhandleren,fikk matchende bordkort der vi leide et lokale som vi hadde festen i etter sermonien. serverte tapas og kaker. gutten vår hadde dåpskjole i kirken og pene klær på festen. ps. det er et forum her som er om dåp.
power puff Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 et tips er og ta på hvit body og strømpebukse underdåpskjolen. i kirken vi hadde dåp var det ganske kaldt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå