Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har brukt lang tid nå til å tenke meg godt om,og må ta hensyn til en jævlig livssituasjon som jeg har nå.er aenemor for 2 barn på snart 3 og 1 år. Barnevernet tok over omsorgen i juli i år,å nå skal jeg i rettsak(fylkesnemda) neste mandag...har hatt en annen type denne tiden,og ble gravid igjen..men han viste seg å være en helt annen..veldig umoden å barnslig.det hadde aldri fynka mellom oss i lengden..så jeg hadde vel blitt alene med den og.er 11.uker på vei,og tar sannsynligvis aborten på onsdag.Jeg har ingen valg igrunn!jeg velger de 2 barna jeg har fra før,og skal gjøre alt jeg kan for dem!! Men sånn fysisk,hvordan er smertene etterpå? psykisk avhenger vel fra person til person..jeg har aldri tatt abort før..så er litt spendt(redd)samtidig..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Huff da. Jeg skal også ta abort. Aldri tatt abort før så vet ikke hvordan det er
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Normalt er jeg imot abort, men når du tydeligvis ikke er skikket til å ta vare på barn, er nok abort det beste.
Mokki Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Hvis en skal ta kirurgisk abort får du narkose, dette er en veldig lett narkose men du kjenner ingen ting. Som regel er inngrepet over på 10 min. Du må regne med litt smerter i underlivet etterpå men du får tablett hvis du spør. En kan føle seg litt mørbanka der nede et par dager men som regel kommer en seg veldig fort etter en utskrapning. Man reiser hjem som regel i løpet av et par timer etter man er ferdig så sant alt ser greit ut.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Kan du bære fram barnet og adoptere det bort? Finnes mange barnløse som gladelig ville tatt i mot barnet...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 til ANONYM 11:44 Hadde du visst hele saken min,tror jeg neppe du hadde vært så vemmelig i uttalelsen din å dømt meg som om jeg ikke er "skikket" til å ta vare på barna mine!! jeg vet jeg er ei god mamma!!ingen kan si noe på det!heller ikke dem som kjenner meg å vet saken min!!blir så lei av folk som skal hakke ned på folk,når de egentli bare vil ha litt omtanke!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Kjære deg! Jeg synes du er kjempetøff som vil kjempe for de barna du allt har og bruke kreftene på det! Det er en trist situasjon du er i og jeg håper allt ordner seg for deg og barna dine! All mulig lykke til! Klem fra meg
mor_til_2_84 Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Så lenge du ikke har omsorgen for de 2 barna du allerede har, så høres det for meg riktig ut å ikke sette enda et barn til verden. Jeg aner ikke noe om din situasjon, men hvis ting tilsier at du faktisk burde hatt barna hos deg, så syns jeg du skal bruke all din energi på å kjempe for de, og da er det kanskje greit å ikke være gravid samtidig tenker nå jeg... Håper det ordner seg.
dinadina Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Det er trist at du føler at du ikke har noe valg, men som du selv sier - din livssituasjon krever mye av deg, og jeg forstår ditt ønske om å konsentrere deg om å få omsorgen tilbake for de to barna du allerede har. Jeg har bare en innstendig bønn til deg: Neste gang du møter en mann du liker, så bruk prevensjon! Gjerne både p-piller og kondom, for å være på den sikre siden. Er det noe som slår negativt ut i forhold til barnevernet, så er det om du - i deres øyne - ukritisk går hen og blir gravid mens du er i nye eller ustabile forhold. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Nei, vet ingenting om din situasjon. Men en ting vet jeg; i den sitiasjonen du befinner deg i, burde du vært nøye med peravnsjon slik at d ikke kon i denne situasjonen til å begynne med. Det ufødte livet du har/hadde i magen, er tross alt helt uskyldig i problemene dine. Men til syvende og sist, så er det vel den som får sitt liv berøvet... Jeg kan forstå umodne unge som tar abort, men som tobarnsmor vet du jo hvor mye et barn er verdt, du vet hva det lille i magen potensielt blir, og sist men ikke minst: Du BURDE vite at det blir babyer av sex uten prevangson.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Du har ALTID et valg. Jobb for å få livet ditt på plass. For din egen del. For dine fødte barn og for barnet i magen. Velger du abort forstår jeg det også. Men du må ikke føle at du ikke har et valg. Med deg i ånden. Pia
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Synes du skal se helt bort i fra de negative svarene her. Jeg synes du gjør et modig og ut fra hva jeg kan se riktig valg. Barnevernet vil nok også se det slik, for det teller ikke positivt at en får enda et barn midt i en en slik sak. Det som teller positivt er at en satser alt for barna sine, og det virker det som du gjør. Da betyr grunnen til at barnevernet tok over omsorgen lite. Lykke til, håper barna dine vil få det godt sammen med mammaen sin snart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå