Gå til innhold

Disse "sovekurene" (ferber, naphaug, opp-ned, hysj etc) Er det noe som funker på nattestid også?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynner å bli desperate og trenger å få sovet mer enn vi gjør nå.

Jenta vår er snart 8mnd og våkner annenhver til hver time natta igjennom. Ikke alltid er hun like lett å få til å sove igjen.

Hun får ei flaske om natta som vi nå planlegger å slutte med.

Vi trenger seriøst å "finne på noe", men hva? "Problemet" er at hun legger seg egentlig helt greit på kveldene. Av og til kan hun være vanskelig å legge, men som regel går det helt fint.

Jeg synes disse "kurene" dreier seg så mye om å få de til å sovne på kveldstid, hva med nettene?

Noen som har samme erfaring som oss? Hva gjorde dere?

Eget rom hadde sikkert vært fint, men vi bor i 2 roms, og med dette boligmarkedet så blir vi nok her ei stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal funke om natten også... Men hvilken metode man velger og hvordan man gjør det, finnes det masse (ofte bastante!) meninger om. Og alle synes selvsagt det de selv har gjort, er best... For ingen vil jo ha kritikk. Vi har prøvd masse, og jeg vet ikke hva som til slutt gjorde at vi sover litt bedre. Kanskje at hun bare har blitt større...? Det avhenger også selvsagt av barnets personlighet. Jenta vår blir helt håpløs jo mer vi prøver å få henne til å sove bra... Jo mindre oppmerksomhet på natt, jo lettere slår hun seg til ro.

Skrevet

Ja, vi har ikke gjort noe spes til nå. Venter i det lengste før vi går bort til senga, legger henne på sida og putter inn smokken. Er hun umulig får hun litt vann, men ofte kan hun holde det gående leenge.

Aner ikke hva vi skal finne på for å bryte mønsteret.

Skrevet

Høres kjent ut... En trøst er kanskje at dere ikke er alene. Vi har hatt vanvittig mye styr. Holdt på i timesvis hver natt i perioder. Aldri sovet en hel natt siden hun ble født (15 mnd). Og det går over! Noen ting kan man prøve underveis, men noen barn bare er sånn...

Skrevet

Ja, jeg har vel på en måte akseptert at det bare er sånn nå. Jeg var visst på samme måte når jeg var baby hehehe

Vi skal prøve avvenning denne uka, så får vi se hvordan det går med det...

Det "verste" er at innimellom sovner hun av seg selv. Har et par hyl og litt klaging, og så sovner hun. Irriterende at hun ikke kan gjøre det oftere..

Skrevet

Det som funker fint på min andre, som nå er snart 8 mnd, er å sitte på rommet hennes med hun på fanget, nynne og synge litt til hun roer seg, så sovner hun stort sett ganske fort etterpå.. Grunnen for at hun ikke vil sove, er jo stort sett at hun har sovet litt for lenge på andre blunden på dagen, og ikke er trøtt enda, el at hun rett og slett har blitt over trøtt.. Hun legger seg kl 7, og sover da i 13 timer.. hender hun våkner en gang el to på natt, men da setter vi bare tilbake smokken, og stille blir det..

Skrevet

vi har ikke problemer på kveldstid - hun sovner kjempefint, og noen ganger er det nok å bare legge henne i senga, så snur hun seg på sida, og borte er hun:-)

Problemene starter fra ca 23 og utover hele natta.

Skrevet

Har du lest "The no cry sleep solution" av Elizabeth Pantley? Det står det mange råd for ulike søvnproblemer. Hos oss var problemet å sovne på dagtid, og ved å følge noen av rådene fra den boka ordnet ting seg.

Skrevet

vi brukte hysj metoden på natten oxo. har egentlig aldri hatt noe problemer på nattestid med henne.. heller ikke under avvenning av pupp om natta..

sa "hysj" en stund og hun sovnet fint igjen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...