Saaski Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 ...hvor mye kontakt har dere med andre mødre og babyer? Jeg(28) er tysk (derfor skriver jeg lit merkelig på norsk ;-)), og bor nå et år i Norge, men jeg kjenner ingen mor med baby i naerheten oss. Vi(mannen min og gutten vår,6Månader) kjører til Babysvømming en gang hver uke, men Foreldren da bor ikke i nærheten oss.
Ophelia & Jr. Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Vi er også på babysvømming en gang i uka, and that's it! Jeg er ikke spesielt utadvent, så jeg kommer ikke så lett i kontakt med nye mennesker. Og siden jeg ikke kjenner noen som går hjemme med baby, blir det bare meg og lillegutt dagen lang... Men merker at jeg trenger å treffe andre mennesker snart. Det er babysang/trilletreff på onsdager i nærheten, så tror jeg skal kvinne meg opp og ta turen dit på onsdag. Ellers er det en åpen barnehage i nærheten. Synes gutten er litt for liten ennå (3,5 mnd), men etter jul tenker jeg at vi kanskje kan prøve det. Kanskje du også har slike tilbud i nærheten av der du bor? Viel Spass und viel Glück!
Saaski Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svaret men vi har ikke slike tilbud i nærheten, bare babysvømming og trillegruppe, men samme dagen i uke :-/ Jaja, men kanskje jeg må bare venter. Jeg er litt redd, fordi jeg hørte at Babyer skal har mye kontakt med andre babyer.Det skal blir mye bedre for utvikling. Stemmer det?
MamaSophie Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Har dere ikke barselgruppe???? Vi ble "kalt" inn av helsestasjonen og møtte da mødre i samme området med ca like gamle babyer. Det er veldig koselig, for som dere også sier, jeg er den eneste av mine venninner som går hjemme for tiden. Vi møtes nå hjemme hos hverandre for da kan babyene ligge på gulvet og leke med hverandre Ta kontakt med helsestasjonen deres, og hør om de ikke kan skaffe et slikt tilbud.. Det ville jeg gjort!
Ophelia & Jr. Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Har en barselgruppe i teorien, men ikke i praksis... Ble innkalt fra helsestasjonen. Ved 1 mnds kontroll var vi 6 stk, på 2 mnds kontroll var vi 8, men kun to av de samme som var på gruppa ved 1 mnd. Og nå til 3 mnds kontroll glemte helsestasjonen å kalle oss inn!!! De ringte etter gruppa hadde vært og spurte hvorfor vi ikke hadde vært der... Og ingen har tatt initiativ til noe utenom det helsestasjonen kaller inn til. Er litt misunnelig på de som har fungerende barselgupper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå