3,14 Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Vi har verdens søteste datter, men de siste dagene har hun begynt å slå oss i ansiktet. Ikke no særlig om hun har et eller annet hardt i hånda, og totalt uakseptabelt. Jeg prøver å snakke rolig og forklare henne at sånn gjør man ikke. Men man skvetter ofte, og jeg tar henne litt hardt i armene og blir litt sinna i stemmen, men hun bare flirer og prøver å slå igjen. Streng stemme og forklaring funker ikke, hva kan vi gjøre. Håper det bare er en fase, men hva kan vi gjøre for å få henne til å forstå?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Vår snille datter på 14 mnd gjør akkurat det samme. Og hverken vi eller noen andre barn i BHG kan være inspirasjon til det for å si det sånn.. Vil jo ikke ha en jente som slår, særlig siden det lite av den slags i BHG. Hun slår oss litt i ansiktet og ler, og vi prøver også å snakke rolig til henne og sier at hun må være snill. Da kan hun kanskje slå en gang til, men så koser hun med oss. Men vi vil også gjerne få vekk denne uvanen som er kommet de to siste ukene.. (jeg tenker også litt at det er en fase, men tar gjerne i mot råd). vi prøver iallefall å ikke le!
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 hei:) jeg kjenner til holdningen, jenta her på samme alder hadde en stygg uvane for å slå. Men vi løste dette ved å avise henne hver gang hun slo. Når hun slo så jeg morskt nei snudde ryggen til henne og gikk vekk fra henne. Så kom sutringen og griningen, men når hun hadde gitt seg med den verste sutringen satt jeg meg ned å leiket med henne igjen:) Etter flere runder med dette er det veldig sjeldent hun slår nå. På denne måten trur jeg hun forsto at mamma ikke syns det var no morro og bli slått, og det var i hverfall ikke morsomt for henne at mamma gikk og overså henne.
3,14 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 Det var et godt råd, vanligvis har jeg sittet og snakket med henne, men jeg skal jammen bare gå min vei, hun tester vel grenser også regner jeg med. Godt å høre at andre unger også gjør det samme. Ellers er hun veldig snill og grei, selvom hun er veldig selektiv når det gjelder å høre etter... Heretter går jeg min vei!
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 jeg har holdt på akkurat sånn som dere i flere uker jeg også^^ egentlig hørtes jenta di veldig lik ut som åssen jenta mi tester ting:) Det var dagmamman her som kom med det flotte tipset til meg, noe så enkelt men likevel så vansklig for meg å komme på egenhånd^^ i dag ler jeg litt av alle de snakke til fornuft samtalene jeg har hatt med dattra mi på 14-15måndter, der hun har ledd og slått meg underveis. hehehe akkurat som hun forsto det jeg sa, hun var bare overlykkelig for at mamma kommer med oppmerksomhet^^ Si i fra åssen det går da?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Akkurat det samme her, med gutten min..Han gjør jo det som lek... Startet jo at han "slo/klappet! på kinnet på skøy, vi skvatt også lo vi alle..... Nå slår han regelrett og forventer latter,-også er det så ekkelt å bli sint fordi han mener ikke vondt, men vil bare leke....Skal prøve å gå bort uten å si noe neste gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå