Gå til innhold

Snart 4 mnd og våkner oftere for mat om natten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har fra rundt 2 mnd og frem til nå klart seg med ett nattmåltid, men nå har hun begynt å våkne oftere for mat.. Trodde det skulle gå andre veien jeg? Har prøvd å bare gi henne smokken, men hun er skikkelig sulten, skikkelig glupsk... Noen som har begynt med velling til 4 mnd gamle babyer, har dette hjulpet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med en skikkelig økeperiode rundt fire måneder. Så om det er noen trøst så er det bare en fase!

Velling kan i verste fall gi henne skikkelig magevondt, i beste fall sover hun litt tyngre.

Skrevet

Det kommer ofte flere perioder med uroligheter om natten det første året...

Du kan jo prøve med litt tynn grøt, men det er ingen snarvei til bedre nattesøvn. Men verdt et førsøk!

Skrevet

signerer denne, ingen snarvei til bedre nattesøvn. vi gav tynn tynn grøt til vår lille mini da han våknet hver 2 time om natten for å spise. Han fikk skikkelig magevondt, jeg hørte det bruste inni magen hans. Måtte slutte med grøten og vi er tilbake til at han spiser hver2-3 time om natten. Det er kjipt, men en fase som går over..

De som må amme to ganger i løpet av babyens natt som ofte er fra 19-07, de har jeg ingen sympati fo r(ikke at det er HI!). Må du amme 6 ganger, da får du kudos fra meg:) Livet er hardt, men plutselig blir det bedre!

Skrevet

Vi begynte med velling/grøt for 10 dager siden, og her hjalp det på nattesøvnen hennes. Fra å være sulten 4 ganger i løpet av natta (tidligere var det bare 1) er vi nå tilbake til 1 mating om natta, og frøkna er mer fornøyd ellers også. (Hun spiste nemlig nesten 1 liter mme i døgnet...)

Vi bruker nå Hipp babygrøt, maisgrøten fra Nestlé funket dessverre ikke så bra på magen hennes. Vi har i tillegg malt i en av flaskene hennes på morgenen, så magen takler det greit. ;)

Skrevet

Ok, kanskje jeg skal prøve det, evt høre med helsesøster først.. Hun er også generelt mer sutrete enn hun pleier, har alltid vært så rolig og fornøyd..

Hvor gammel er jenta di da?

Skrevet

sånn var mi jente også. Hun hadde lagt seg halv åtte og våknet bare engang for mat igjennom natta. Så begynte hun å våkne hele tiden.

Var 1 uke før hun ble 4 mnd, så jeg begynte med litt grøt om kvelden. Bare noen skjeer til å begynne med. Da gikk hun tilbake til å sove godt om natten igjenn.

Kom på helestasjonen 2 dager etter jeg hadde begytn, og sa det som det var. Og vekta hadde også flatet ut, så hun trengte tydligvis mere enn bare melk, så HS var enig i det jeg gjorde.

Så med henne hjalp det med lit grøt på kvelden.

Skrevet

ja så på neste kontroll så lå hun der hun skulle på kurven sin :) Så HS sa at det var nok det lille ekstra un trengte da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...