Dubbeli Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei. Der finnes et nydelig engelsk dikt, som jeg vet også finnes i norsk versjon. Er det noen som kan den norske versjonen, eller vet hvor jeg kan finne det ? Her er den engelske : God grant me the serenity to accept the things I cannot change; The courage to change the things I can; And the wisdom to know the difference.
heisand? Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Gi oss Serenity av tankene til å akseptere det som ikke kan endres; mot til å endre det som kan bli endret, og visdom til å vite den ene fra den andre, gjennom Jesus Kristus, vår Herre, Amen.
heisand? Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 http://www.urbanministry.org/no/wiki/serenity-prayer
Dubbeli Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kom ikke inn på den linken du sendte. Men, fant du den oversettelsen på Google ? Den var litt annerledes enn jeg trodde..
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Den oversettelsen over her er klassisk elendig, bare så du er klar over det.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Gud, gi meg indre ro til å akseptere det jeg ikke kan endre, Mot til å endre det jeg kan, og visdom til å se forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå