Livje Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Julen nærmer seg og det er ikke lett å velge hvem vi skal feire hos. På min manns side så er foreldrene skilt, så min datter har tre besteforeldre. Alle er like begeistret for den lille snuppa og vil ha oss på julebesøk. Siden vår datter ble født har vi hele tiden følt at det er sp mange vi må tilfredsstille og dette har gjort oss slitne. Så i år bestemte vi oss for å dra en tur på fjellet i jula, komme oss vekk å få slappet skikkelig av, som den lille nye familien vi er. Vi forklarte det for alle, og møtte full forståelse. Og sa at de gjerne måtte komme å besøke oss. Men på lørdag fikk siste besteforeldre beskjed, og da smalt det..... Dette var uakseltabelt, ingen ting å diskutere....de ville ikke forstå oss. Det ble krangling og min mann ble kjempelei seg. Dagen etter trodde jeg han hadde lagt d litt bak seg, men han stri gråt og syns det var så urettferdig å bli møtt på denne måten. Og vi forstår jo at alle gjerne vil ha oss der på julaften, men vi klarer ikke møte alle...dette var vårt valg i år. jeg prøvde å trøste min mann, som mener at hele hans lyst på å feire jul er borte. Aner ikke hva jeg skal gjøre, syns dette er så utrolig trist....
Gjest mphs Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Fra sist jul begynte vi å feire hjemme hos oss selv. De som vil/kan komme er hvelkommen, men det ser ut som vi kanskje blir alene i år. Skal feire nyttår hos svigerforeldrene mine. Var dette hans foreldre da? De har ingenting med hvordan dere vil feire julen.
Livje Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hans far og stemor reagerte med sinne. Resten forstod oss veldig godt, og er enige med oss. Men denne kranglingen gikk så hardt inn på mann min, vet lissom ik hva annet jeg kan gjøre en å lytte og trøste. Unødvendig at det skal bli sånn.
MammaTilToSmå Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Uff, det er ikke noe moro å krangle om sånt. Men jeg syns at dere skal gjøre det som føles best for dere! Hvis dere syns det blir vanskelig å tilfredstille alle som vil ha en bit av tiden deres, så dra på fjellet og feire som dere vil selv. Dere MÅ ikke tilfredstille alle andre. Det er deres liv. Og hvis noen blir grinete for deres valg så får det bli dems problem. Dere kan da feire en annen jul sammen? Det kommer mange juler. Jeg har ikke feira jul sammen med pappa'n min siden 2003, fordi jeg orker rett og slett ikke dama hans i sånne sammenhenger (hun er meget spesiell!!) og dessuten er pappa alkoholiker, riktignok drikker han nå mer kontrollert (han drikker mer "vanlig" da, hvis man kan si noe sånt). Men jeg orker ikke å kanskje måtte forholde meg til pappa full på julaften. MED mine barn tilstede. NOT ! (han bor dessuten 35 mil unna og kommer antagelig til å feire jul der han bor (RIngebu), med fruentimmeret sitt og hennes foreldre) Mamma er død for mange år siden, så hun er bare med i tankene. Svigers feirer vi med annenhvert år. Så i år kommer min søster og hennes sønn, svigers, og meg og mannen og våre to barn. Det holder lenge. Deilig når det ikke blir bare mas og ståk og styr på julaften. GJør som dere vil dere. Det syns jeg absolutt. Dere har deres egen familie nå. Du, mannen din og barnet deres. Ingen skal bestemme hvordan dere vil feire jula.
2 hjertegull :) Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Vi skal feire julen med mine foreldre.. Mia er første barnebarn på den siden, mens på min samboers siden er hun barnebarn nummer 23 *ler* Stor familie ja.. Helt til i fjor feiret vi julaften hver for oss, og nyttårsaften hos mine foreldre.. Det uansett enklere for vi bor i samme by, mens hans foreldre bor 20 mil unna, og enda må vi over en av de mest værutsatte fjellovergangene i nord-norge.. Med en liten en i bilen, så skal det være pent vær før jeg kjører over det fjellet Men i allefall er det ingen problem for noen.. Jeg vet ikke hva annet du kan gjøre enn å trøste han.. Vet ikke helt hvordan forhold du har til hans far, men du hadde jo kunnet prøvd å prate med han? Forklare han hva dette gjør med min mann.. Og gjerne si at du synes han skylder din mann en unnskyldning.. Masse lykke til.. Uansett er dette deres valg, og deres valg alene! God Jul
Livje Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2008 Det er akkuratt det jeg tenker å, at nå er vi vår egen lille familie. At vi feirer denne julen på fjellet betyr ikke at vi gjør det hvert år. Det er er første gang som foreldre, og denne julaften er spesiell for oss....vi ønsker å kose oss med jenta vår, uten mas og stress..... Jeg har sagt at vi drar uansett hva de mener, ingen kan ta i fra oss dette og gi oss dårlig samvittighet. Neste år skal alle få sin bit....men ikke i år.
Trulte76 Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 vet ikke neda..min er sjømann og hjemme annen hver jul..og jeg barn fra tidligere forhold så jeg har bare de også annen hver jul. Så i fjord hadde jeg verken barn eller mann i jula Og jula før var vi med mora hans. I år har vi en felles en også Han har en fra før også. Så i år har han foreslått å feire hjemme med oss og familien hans kommer til oss Men jeg har lyst hjem til mine foreldre siden mine barn ikke har feiret jul med de på 4 år.. Mine bor et stykke unna, så de kan ikke komme hit å feire da.. Blir litt sånn dilemma greier dette. for han har også et barn fra før. Så blir 4 år mellom hver gang mora hans får feire med hans unge også. Vi har ikke diskutert enda hva vi skal, så jeg er spent Men jeg har iallefall veldig lyst hjem denne jula. Min bror og dama og ungen deres på 1 år kommer også. De feiret med hennes foreldre i fjord. Så kjekt å få feiret ilag med de også Så en del lettere for dere som ikke har en mann som er vekke annen hver jul ja..og har bare fellese barn. Var mye enklere da..da ble det annen hver jul da..
Sunniva78 har to små Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Vi er annenhver jul hos hans og min familie. I år skal vi til min familie, gleder meg sånn!!!!! Eneste minuset er at det er langt å kjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå