Gå til innhold

Det jeg tenker mest på med ks er at jeg må faste så lenge...

Anbefalte innlegg

Muligens en bagatell når jeg først er der. Blir sikkert så spent at jeg ikke hadde orket mat alikevel.

Men jeg er sån om morgenen nå at jeg er nødt til å ha mat innen en halvtime etter at jeg har stått opp.

Og nå må jeg faste fra kvelden i forvegen. Og man vet jo aldri når snittet blir tatt. Det kan jo være noe akutt som må få gå foran.

Forige gang var det jo ikke noe problem. Hadde fått intravenøs næring hele dagen pga at jeg spøy opp hver minste lille bit jeg prøvde å spise, så magen var rimelig tom.

Men denne gangen er jeg redd jeg kommer til å bare tenke på mat mat mat!!

Fortsetter under...

Kan alltids det. Men samme hvor mye jeg har spist om kvelden, er jeg like sulten om morgenen igjen.

Men. Det er kun en dag, og jeg kommer uansett til å være veldig spent og nervøs. Så det er ikke sikkert magen har lyst på noe mat alikevel...

• 2 måneder senere...

HAHAHAHAHAHA :D Må bare le og le av dette innlegget! Stakkars deg, tenk at du ikke kan spise på i verstefall tolv timer!! Det kommer nok til å ende katastrofalt ja, kanskje du ender opp med å bli underernært uten mat over så lang tid! Det blir sikkert et mye større problem denne gangen enn det det var sist.

Å kjære deg..jeg kan love deg at dette er ikke en ting du kommer til å tenke på!! Tenkte denne tanken selv...er så sinnsykt avhengig av frokost selv! Du er kanskje litt små sulten før operasjonen,men etter inngrepet kjenner du ikke at du er sulten lenger....tro meg!! Jeg spiste ikke før laaangt utpå kvelden...rett og slett ord jeg gemte det!

Don't worry!! Lykke til... :)

Hehe, mye rart man tenker på. Jeg hadde ks litt utpå dagen, men var ikke sulten. Ble faktisk tilbudt intravenøs næring i tilfelle jeg var det, men takket nei. Ville ikke ha kanyler i hendene lenger enn nødvendig, og det siste jeg tenkte på var mat :)

Annonse

Kan jo fortså det hvis du er sånn som blir kvalm, uvel og spuyr hvis du ikke får i ddeg mat tidsnok. Er blitt sånn selv den siste tiden i svangerskapet og jeg ser det vel ikke som et stort problem, men å ikke få spist kan ende i oppkast og virkelig uttafor og ikke det jeg vil fokusere på den dagen liksom heller, men men

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Syns ikke det er nødvendig å gjøre narr av HI - selvfølgelig tror hun ikke at hun skal bli underernært! Men noen av oss er faktisk ubrukelige uten mat, og jeg er en av dem. Jeg blir svimmel og dårlig, og kaster lettere opp når jeg er sulten. Lå og spydde magesyre gjennom hele forrige KS. Men likevel: et 'problem' er det jo ikke, men det er for noen veldig ubehagelig. Men det ordner seg sikkert helt greit, HI - lykke til!

• 4 måneder senere...

Jeg skjønner deg VELDIG GODT!!! Jeg tok keisersnitt ved forrige fødsel, og jeg sleit skikkelig med kvalme pga at jeg ikke hadde spist på lenge. Jeg trenger å spise hver 3/4 time jeg er våken (ikke så mye, men nok til å holde blodsukkeret stabilt), så fasten var ikke enkel for meg. Brakk meg mye, både før og etter keisersnittet... :(

Skader vel ikke å be om intravenøs næring under fasten. Tror kanskje du kan få det? Jeg fikk tilbud om det da jeg var til utskrapning i desember, siden svangerskapskvalmen var rimelig heftig. Blir ikke akkurat bedre av å faste ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...