Gå til innhold

Dere som fortsatt ammer...ca .9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte i løpet av en dag ammer dere? Jeg kan amme omtrent så mye jeg vil, men jeg vet ikke om det er lurt å trappe ned etterhvert og om han kan få så mye han vil?! skal ut igjen i jobb om litt over to måneder så jeg bør vel kutte litt ned..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være sikker på at småen din drikker av flaske eller tutkopp når du ikke er der. Hvis babyen gjør det tror jeg ikke du trenger å trappe ned. Jeg ville latt småen få når han vil når du er hjemme; før du skal ut i jobb, etter at du har begynt og du har kommet hjem etter endt arbeidsdag og i helgene.

Skrevet

Luca er nå 9 1/2 måned, og ammer morgen og kveld, så sant jeg er hjemem fra jobb. I helgene koser vi oss lenge i senga, før vi står opp, og da forsyner han seg selv :)

Har ikke spreng lenger, så tror jeg kan kutte ut om jeg ønsker det, men det er jo fryktelig koselig og da:)

Skrevet

Jeg ammer hver morgen og på ettermiddagen. Ca. 2-3 ganger i løpet av et døgn. I tillegg gir jeg henne vann til måltider og mme på formiddagen og før sengetid.

Har aldri spreng og har mindre melk en tidligere, men det er jo ikke så rart da. Men det holder fint til måltidene :)

Skrevet

Da snuppa mi var 9 mnd gikk jeg ned til fire ganger gaglig. Så da jeg rundt 11 mnd gikk tilbake til jobb/studier gikk jeg ned til 3 ganger daglig. Morgen, kveld og ettermiddag. Det var veldig godt for både meg og barnet at hun fikk den gode kosen npr jeg kom hjem etter å ha vært borte i så mange timer. tre ganger daglig er et fint tall syns jeg. Man kan enda amme lenge om man vil, og man ammer ikke så mye at man får spreng mens man er på jobb. Ønske du amme mer er det selvsagt også bra. Du har rett på ammefri fra jobben dersom du ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...