trillemamma Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, nå nærmer det seg dåp og det er et voldsomt styr med denne luen. Hvem skal ta den av? Kan ** ta den av? Hvis **kan ta luen av blir hun glad. Det er nok stas for ** hvis hun får ta av luen. Det er besta som maser, og ** kan godt ta av luen, men jeg vil at vi som foreldre skal bestemme det! Også er det fadderne da. Hvem skal være fadder? *** kan godt være fadder, ja, det er en god ide. Besta som maser igjen, aah det er ikke besta som bestemmer. Vi som foreldre skal planlegge dåpen! Så altså, er det alltid like stas å ta av luen? Eller har jeg en sær familie? Jeg bryr meg fint lite.
Ninemi Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Å, dette minner meg sånn om dåpen til jenta vår. Vi ble i god tid før dåpen fortalt hvem som skulle være faddere. Hva vi ville var visst ikke så interessant. Etter noen uker med høflige svar om at, nei den og den ble nok ikke fadder for vi hadde tenkt noen andre, var det nok. Da sa vi bestemt i fra om at det var vi som planla denne dåpen og vi som bestemte hvem vi ville ha som faddere. Og hvem vi ville skulle ta av lua. Utrolig hvor mange som mener de har noe de skulle ha sagt i den sammenheng.... Var så mye styr i forkant av dåpen at jeg gruet meg skikkelig for dagen, men gikk heldigvis bra. Så nei, det er nok ikke bare din familie som er sær. Et par i min troner høyt på lista de og.
Nattinatta Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 hehe, ja er det ikke merkelig... her prøver svigermor å fortelle oss hvem vi skal be og ikke.... hjelp..
Lillebror og stoerebror Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Du er ikke den eneste som er frustrert. Huff. Gruer meg til den dagen jeg. Besteforeldre og venner som "bestemmer" men å hjelpe med praktiske ting kan de ikke. Huff. Bestemor har bestemt at hun skal være fadder for hun er en av få som er døpte, men jeg vil heller ha et vennepar. Jeg er ikke kristen og de får styre som de vil har jeg funnet ut. Ungen er så liten at han ikke fårstår noe uansett. Kan bli morro å se hva de planlegger når jeg sier at de bare får bestemme alt for jeg ikke har noen mening om dåp. Dåpen er viktig for min mann men festen etterpå bryr han seg ikke sånn om. Lurer veldig på hvem de inviterer. Jeg har sagt hvem jeg vil skal komme, men de finner vel ut et eller annet selv der å.
Lina08 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Uff, dere får bare lukke øra når de maser sånn, og heller gi klar beskjed om at det er DERE som bestemmer og ferdig med det! Angående den lua som HI beskriver mye mas rundt, dropp hele lua davel..det gjorde vi..det er i følge presten vi brukte kun den hvite dåpskjolen som er tradisjon fra kirkens side..den lua har visst bare sneket seg inn litt etter litt, sikkert som "tilbehør" til kjolen, men altså ikke fra kirkens side.. Sett foten ned:-) Lykke til i alle fall..
Gjest mphs Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg hadde aldri tenkt over dette med luen før søsteren min spurte om jeg ville gjøre det under dåpen på hennes datter(jeg var også en av fadderene). Syns det var koselig å bli spurt. Broren vår tente dåpslyset. Jeg og mannen har ikke døpt våre barn.
trillemamma Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 Ja ha, var derfor presten ikke var så nøye på det med lue. Ja, vi kan godt droppe den luen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå