Eeyore Skrevet 26. oktober 2008 #1 Del Skrevet 26. oktober 2008 21:30 lørdag 27.september våknet jeg av at d gjorde så vondt i ryggen. Tidligere på dagen hadde jeg løpt frem og tilbake og styrt og rydda, så jeg antok at d bare var d. Men etterhvert, da smertene kom og gikk med jevne mellomrom, ble jeg mistenksom. jeg sendte ei melding til ei venninne og spurte "åssen kjennes ei rie ut?" hu ringte meg opp igjen, og sa d gjorde vondt i ryggen og magen. "du har vondt der, ikke sant?" spurte hu. D var jo d, så hu ba meg ringe fødeavdelinga. Jeg ville se d litt ann, og gikk i dusjen. D var kjempedeilig, og smertene avtok. "jaja" tenkte jeg, "så var d ikke d da.." Gikk ut til samboeren min, og vi så litt på tv. og der kom smertene igjen.. "vær så snill, kan du ikke ringe fødestua?" ba han meg:P Ringte fødestua halv 11, og sa jeg hadde mistanke om at fødselen var igang. "ja, da kommer du når du føler for d" fikk jeg beskjed om. tenkte at d har vel ikke noen hast, så jeg gikk på internett jeg.. 5 over 11 sa jeg til mamma "duuu, æ trur d begynner å skje no.. kan vi dra på sykehuset?" greit d, så vi starta:) Da vi ankom, møtte vi jordmora. Hu ba oss inn på et lite rom, og vi pratet litt. hun sa hun kunne se at jeg hadde smerter, så hu ville se om jeg hadde åpning. "oooi, der er d jo 3 cm gitt..!" hun skjønte ikke hvorfor vi ikke hadde kommet før, siden jeg måtte da hatt rier lenge? (men hadde bare hatt rier 1 1/2 time da) hu festa no greier på magen min for å sjekke riene, og de var temmelig sterke, så hu lot meg sitte i badekaret. D var superdeilig, men d hjalp ikke sånn kjempemye. Samboeren satt og masserte meg, og ga meg bøtta da smertene ble som verst. Etter en times tid der, ville jeg ligge i sengen. jordmora kjente på meg da, og nå var d 6-8cm åpning. hun spurte om jeg virkelig ikke hadde fått baby før, siden d gikk så fort, og jeg klarte og slappe sånn av... Nå begynte d og gjøre virkelig vondt, så jeg fikk lystgass, en varmeflaske på magen og en kald (deeeilig!) klut til ansiktet. Jordmora spurte om jeg ville stå i knestående, slik at tyngdekrafta hjalp litt til. d var godt og få vekten bort fra ryggen, siden d gjorde veldig vondt nederst. Riene kom tett nå.. Jordmora sa at hvis d gjør veldig vondt nederst, kunne samboeren min massere der. d hjalp no så hinsides..! etter en halvtime kom pressriene. jordmora kjente og nå var d 10 cm åpning, så var bare og presse når hun sa i fra. la meg på ryggen igjen, og begynte.. etterhvert sa hun at hu kunne se hodet. Samboeren min fikk se, men han måtte sette seg.. hun festa en slags sonde på hodet til babyen for å sjekke fosterlyden. etter 2-3 pressrier til, var hodet ute. hun sa jeg ikke måtte presse neste gang, siden huden og kjøttet var veldig strekt, og måtte få "litt tid på seg". jeg bet meg gjennom et par pressrier uten og presse. "nå kan du presse på neste ri" sa jordmora. Etter ett press til, lå plutselig lille Liselotte på magen min.. Samboeren var i full gang med og ta bilder, mens jeg var helt betatt av den lille klumpen på magen min, som så så forvirret ut.. "var d alt..?" spurte jeg jordmoren, som bare lo.. Smertene var som hadde fått meg til å sverge høyt og lavt at jeg aldri skulle få baby flere ganger, var blåst bort.. Mens hun lå der på magen min, og kikket rundt seg, sydde jordmor et lite sting. Jeg hadde fått en liten rift som ikke ville slutte og blø. jeg kjente at jeg hadde et par småsår til, men d var ikke vits og sy. litt etter kom barnepleier og pakket lotte inn i et håndkle. Jordmor spurte om jeg ville inn på barsel med en gang,eller om jeg ville sove der. men måtte bytte seng. spratt opp, og samboeren min datt nesten i gulvet, ryggen min var full av blod:P fikk klær så jeg fikk skifta. Da jeg kom inn på rommet, satt samboeren med lille Lotte i armene:) barnepleieren ba meg legge meg i senga, så skulle hun hjelpe meg med ammingen. Lotte tok puppen med en gang:) Samboeren min gikk og la seg, sliten som han var..(!!) Jeg lå noen timer og bare så på lille Lotte, og var så glad for at hun endelig var ute...<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138984788-det-var-jo-ikke-s%C3%A5-ille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddilidu Skrevet 28. november 2008 #2 Del Skrevet 28. november 2008 Nydelig historie. Håper at jeg er like heldig! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138984788-det-var-jo-ikke-s%C3%A5-ille/#findComment-139195098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå