Gå til innhold

Flere med barn som snakke lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 år og 2 mnd, og han har veldig lite språk. Han sier kun enkle ord som mamma,pappa, vov vov, bæ + noen få til. Vi har snakket med hs her i kommunen og hun sier det ikke er grunn til bekymring. men jeg synes det er litt leit at han ikke vil prøve å snakke noen flere ord. han forstår så og si alt jeg sier til han så han har ingenting i veien med hørselen sin. motorisk er han veldig lang fremme, går, hopper og løper veldig bra. har begynt i b.hg nå så jeg håper kanskje at det etter hvert skal begynne å løsne litt i språket nå.

lurer på om det er andre som har barn som ikke er flink til å snakke, selv om de nå begynner å bli ganske store...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var sønnen vår også. Han er født i mars-06 og har hatt veldig lite språk fram til i høst. På din sønns alder hadde han omtrent samme ordforråd som din sønn, men han også skjønte så godt som alt som ble sagt til han. Men nå i begynnelsen av september, altså like før han ble to og et halvt år, løsnet det. Nå snakker han som bare det(riktignok er det endel som bare vi skjønner), men han sier omtrent alle ord nå. Tar etter oss hvis vi kommer med et nytt år, og han har lange setninger, 4-5 ord i hver. Så det kommer nok etterhvert!

Skrevet

Det aller viktigste er at barnet skjønner deg og selv gjør seg forstått, og at vilje til kommunikasjon er der i form av kroppsspråk og lyder,

Samboeren min sa faktisk ikke et eneste ord før han var tre år! Men så kom det som en foss. Og han er jo så godt som normal;D

Jeg har tvillingjenter på to, ene jenta sier kun hei, ha det, pappa, mamma, lys, der og oi. Andre jenta har begynt å komme med tre-ordssetninger og sier et nytt ord så og si hver dag..i dag sa hun persienne av alle ting:) Veldig individuellt når språket kommer for fullt, men det kommer alltid!

Skrevet

Vi har det akkurat slik som deg :-)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere!

Vår gutt på drøye 2 år er også treg, noe de er veldig opptatt av i barnehagen hans...Men han skjønner jo alt som sies til ham, han er bare treg med å si ting selv...og vi prøver å ikke stresse så mye med det. Han er også langt fremme motorisk, så vi tenker at han liksom ikke har helt roen til å konsentere seg. Likevel skal vi undersøkt hørselen hans - for å utelukke at det er årsaken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...