Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Skal begynne på det i morgen. Skal starte ca 14 dager før jeg begynner med stimuleringen. Er det noen som har god erfaring ved bruk av dette. tenke rogså litt på birvirkninger osv.... Lyst å dele er faring som er/eller ikke er knyttet til IVF forsøk
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Hei Tryne. Min erfaring med prednisolon er som følgende. Jeg bruker dette også utenom ivf.. 1)Trapp opp til anbefalt dose når du begynner med dem, og trapp ned når du skal slutte. 2)Ta gjerne tabelettene på morgenen,min erfaring er at nattesøvnen kan bli forstyrret om du tar dem på kvelden. Lykke til !
b77h Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Hei Jeg har tatt prednisolon (kortison) tabletter fra samme dag jeg startet med sprøytene. Tar også blodfortynnende. Prednisolon for å roe ned imunforsvaret mitt da jeg har leddproblemer/ beynnende leddgikt. Var veldig skeptisk da legen ville sette meg på kortison, fordi jeg siste året har holdt leddproblemer og helse i sjakk med å legge om kostholdet og holde meg unna matvarer som jeg har intoleranse mot (og ingen medisiner eller smertestillende). Kortison er gift som skjuler symptomene i kroppen, og ikke ordner opp i årsaken til problemene... Men i denne situasjonen som jo forhåpentlig blir kortvarig tar jeg mine prednisolon tabletter, og tror helt sikkert det er lurt for at kroppen ikke skal utstøte egget. Har ikke merket noen spesielle bivirkninger. lykke til :-)
b77h Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 ps; jeg tar de også om morgenen, og passer på å ta de sammen med mat (tror det blir mildere for magen da).
lillelilly Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har tatt Prednisolon de siste to eller tre innsettingene, husker ikke helt..... Jeg har startet med de en eller to dager før innsetting. Jeg føler meg mye "kvikkere" når jeg tar de, så jeg har også tatt de på morgenen. Tror nok det er greit. Har dessverre ikke hjulpet på å få positive tester
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har ingen erfaring, men har fått beskjed om å ta det ved neste innsetting. Hadde masse betennelse i livmoren ved utskrapningen i sept, og de tror det kommer av at jeg danner antistoffer mot fosteret. Så derfor skal jeg ha kortisonbehandling, så ikke immunforsvare starter den prossessen igjen, og støter det ut. Vil jo gjerne beholde den lille inne i meg ;-) Takk for tips om å ta dem tidlig på dagen. Lykke til )
bollibompa Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg fikk mast meg til å bruke Prednisolon ved forrige forsøk. Det funka sånn passe.....hadde nok en kjemisk graviditet..... Så neste gang skal jeg bruke både pred. og Albyl-E + Klexane. Jeg ble også kvikkere av prednisolon, og det var eneste bivirkning. Hvilke doser tar dere? Jeg ble satt på 10mg, men da har heller ikke klinikken noen erfaring med dette, så da er det spennende å høre hvor mye dere tar:-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Bollibompa. 10 mg er det jeg også har brukt ved ivf. Jeg bruker desverre medikamentet ellers ved behov, og vet at spesialisten min har sagt at jeg ikke bør gå over 12,5 ved noen anledning.Så jeg tenker 10 mg er grei dose...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg skal bruke enda. Klinikken skulle svare meg i dag, men har ikke hørt noe. Men jeg startet med den minst edosen for sikkerhets skyld, 5 mg. Så får vi se hva de sier evt. i morgen. jeg skal også gå på klexane og albyl-e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå