Gå til innhold

Bader dere babyen hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at lillegutt sover bedre om natten etter at han blir badet på kvelden.Tenkte å gjøre det til en fast rutine med bading før leggetid.Hvor ofte bader deres babyer?

Skrevet

Da eldste var baby, badet han hver kveld. Men nå som vi har han på 3 år og tulla på 9 mnd synes jeg det blir mye å bade begge hver kveld. Litt mye jobb.. ;o) Så de bader 2-3 ganger i uka. Men er vel ikke noe i veien for å bade hver kveld så lenge han ikke blir veldig tørr i huden..

Skrevet

Annenhver eller hver tredje kveld... :)

Skrevet

Her er det en del av de faste kveldsrutinene. Han elsker det, og får ikke tørr hud eller noe av det, så da er det bare gøy.

Skrevet

Både frøkna og storebror bader 1 gang i uka (flere ganger ved behov). De blir vasket hver morgen og kveld, da.

Begge har tendens til tørr hud, så vi tar det litt rolig på den fronten.

Skrevet

Jenta mi bader hver tredje kveld...

Skrevet

min lille blir me pappaen sin i dusjen nesten hver dag.. (utenom hvis han sover då..) han jobber fysisk og må dusje når han kommer hjem fra jobb.. så får de ha sin egen tid når de e i dusjen.. åså får eg laget middag i fred.. : ) suuuuuper ordning... : )

Skrevet

Vi har badet hver 3.dag med både gutten og jenta vår. Fikk beskjed på sykehuset første gangen at vi ikke måtte bade for ofte da de veldig lett fikk tørr hud av det. Men det er vel forskjell på hud også da;)

Skrevet

Bader ilag med jenta mi på 6 år og gutten på 8.5 mndr (stort badekar) 1-2 ganger i uka. Da koser vi oss lenge i badekaret med leker. De blir ellers vasket hver dag med vaskeklut. Ingen sliter med tørr hud:o)

Skrevet

Bader kun barna 1 gang i uken. Vasker selvfølgelig rompe, tiss, ansikt og ører hver morgen og kveld. Fikk beskjed av barnelegen at datteren min hadde nydelig hud, og berømmet at jeg ikke badet så ofte. Og at når jeg bader så bruker jeg ikke såpe, men litt matolje..

Skrevet

Når Jonas var nyfødt og mindre, badet vi han 2 ganger i uken. Nå bader vi han ikke lenger hjemme. Går på babysvømming hver lørdag og dusjer han en dag i uken hjemme.

Skrevet

2 ganger da han var liten.

Nå er det babysvømming med dusj 1 gang i uken, og ett bad hjemme.

Skrevet

stadig oftere ... som regel to ganger i uken før, men det har økt betraktelig etter at hun spiser (og spytter ut) maten sin ;). Hver til annenhver kveld nå. 8mnd.

Skrevet

Vi bader han hver kveld, (del av ritualen) og det fungerer veldig god og får ikke tørr hud.

Skrevet

Jeg badet hver kveld inntil han var 10 uker. Så fikk han atopisk eksem og tørr hud, og jeg reduserte til 2 ganger i uka.Bruker alltid litt olje i vannet. Vi går på babysvøm en gang i uka, så han smøres godt inn etter klorbading!

Skrevet

Eksembarn her, så bader stort sett bare 1 gang i uka.

Skrevet

da han var nyfødt badet vi han hver kveld. men han ble så tørr i huden av det, så ble sånn ca 3 ganger i uka en stund.

nå er han 10 mnd og umulig å få til å ligge rolig på stellebord eller noe annet sted. så er mye enklere å bade han. gjør det hver morgen. han koser seg med lekene sine i vannet=) ikke har han fått tørr hud heller.

Skrevet

her dusjer han 1-2 ganger i uken, men blir vasket hver morgen og kveld med klut! Grunnen til at han ikke dusjer oftere er at han fort får tørr hud (har veldig annlegg for eksem)!

Skrevet

Bader lillemann hver kveld. Bading, spising og rett i seng. Sånn er det hver dag, og det er null problem å få han til å sovne.

Han får heller ikke tørr hud av det, og jeg har badet han hver dag siden han ble født. Han er nå 10 uker gammel.

Skrevet

bader ca 2 ganger i uka, ellers så har pappan fast rutine på at lillegutt ligger foran peisen naken og spreller og får klutvask (nesten) hver kveld. da er det også mageleie som gjelder. tror de koser seg veldig....

ellers syns jeg det er kjekt og enkelt å skylle stumpen under vasken hvis han har bæsjet mye, da får han også vasket seg nedentil.

Skrevet

Lillegutt blir badet 1 til 2 ganger i uka da han har tendens til veldig tørr hud. Men han blir jo vasket med klut og vann hver morgen og kveld.

Skrevet

Her er det samme som hos "krisrot", selv om tulla ikke har problemer med tørr hud. Fikk anbefalt å ikke bade noe særlig oftere av sykehuset. Det er vel ikke så bra med for mye bading av den sarte huda, tørr hud eller ikke :)

Skrevet

Nei snuppa på 7 uker bader sammen med storesøster på 19 mnd man ons fre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...