Gå til innhold

Spm ang å leie og renovasjon! Litt veldig frustrert og irritert her nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det to leiligheter, pluss han som eier hele, som bor i huset over oss. Og alle vi tre husstandene må DELE på en søppladunk! En vanlig til restavfall, og en til matsøppel og papir og sånn. og dette er altfor lite.. Jeg må kjøpe ekstra blå sekker, som må stå ute som jeg kaster mitt søppel i. så annenhver helg må jeg bære den tunge posen rundt hele huset her, for at søpplabilen skal ta den med seg. Jeg kildesorterer så godt det lar seg gjøre, så mat søppla tar jeg i sånn rispose som må ligge under benken uke etter uke fordi jeg ikke får plass i avfallsdunken. Så nå har det skjedd igjen. Naboen her, som er romanere har ofte besøk og lager veldig mye mat fyller de to matavfallsdunkene hver eneste mandag, rett etter de har blitt tømt. Er jeg heldig, får jeg faktisk plass til en pose.

Men om jeg klager og ber om en dunk til, blir da husleia satt opp? Litt lei av det søppelstyret jeg..

Fortsetter under...

Skrevet

Vil du ha egen dunk, må du betale renovasjonsavgift. Med hvis det er som du sier, burde vel huseieren sørge for at naboene har egen søppeldunk hvis de har så mye avfall.

Skrevet

Det koster noe sånt som 300 kr ekstra per år for storhusholdning...

Så KREV det du, og dersom de skal være vanskelige ville jeg faktisk spytta inn de kronene...

Skrevet

Trodde det skulle være inkludert i leien,jeg?Det har det vært de plassene jeg har bodd.Her jeg bor nå deler vi en dunk som er større enn de vanlige,men det er nesten for lite det også..Så om dere er 3 husstander på en dunk høres det fælt ut..

Jeg hadde tatt det opp med huseier.

Skrevet

Kanskje det varierer i pris fra sted til sted,for jeg tror det er mye dyrere her!Hva med å få egen da?

Skrevet

Vi hadde det samme problemet når vi leide. Jeg satte bare søpleposene ved siden av søpledunken når den var full. Det er huseiers ansvar og det er ikke sikkert han tenker på dette som et problem siden du kjøper blå sekker og setter ved siden av.

Annonse

Skrevet

Det som også er et problem, er at katter, og kråker og andre dyr, biter og klorer hull på sekkene når de står utenfor.. Så blir jo dager jeg må gå og plukke søppel her ute, og jeg får tilsnakk fordi det er sånn.. En stund siden akkurat det skjedde nå da, heldigvis..

Skrevet

Vi har leieboere. Vi bestilte større søppeldunker da de skulle flytte inn og vi betaler selvfølgelig dette. Den vanlige dunken holder jo knapt nok til oss. Det koster ikke så mye mer for en større dunk.

Det er jo ikke sikkert utleier er klar over problemet ettersom du er så flink til å fikse det allikevel. Jeg syns du skal forklare problemet og kreve større dunk. jeg hadde blitt rimelig irritert om vår leieboer hadde satt matrester ute rundt veggene her. Tenk på dyrene det tiltrekker seg...

Skrevet

Betaler du renovasjonsavgift da?

Hvis ikke kan du neppe KREVE større dunk.

Men du kan jo ta det opp med huseier og undersøke mulighetene for at dere kan ha hver deres dunk?

Skrevet

Si meg, du bor ikke i Nittedal vel? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...